Firmy získané informácie agregujú a vytvárajú z nich výstupy, ktoré pomáhajú vývojárom a programátorom lepšie cieliť reklamy. Otázkou je, do akej miery sú tieto postupy v súlade s platnou legislatívou a ako sa proti nim brániť.

Nulová vymožiteľnosť

Od roku 2002 reguluje v EÚ „cookies“ a podobné skriptové technológie ePrivacy smernica Európskej únie, ktorá podmieňuje ich marketingové využívanie súhlasom užívateľa. Členské štáty však túto legislatívu podľa advokáta a odborníka na ochranu osobných údajov Jakuba Berthotyho implementujú málo a zle.

„Napriek tomu, že regulácia cookies v rámci ePrivacy legislatívy v EÚ existuje už od roku 2002, máme na Slovensku nulovú vymožiteľnosť týchto pravidiel. Osobne považujem za veľmi nešťastné, že ePrivacy nepatrí, rovnako ako GDPR, pod kompetenciu Úradu na ochranu osobných údajov SR ale pod bývalý telekomunikačný úrad,“ konštatuje J. Berthoty, odborník z advokátskej kancelárie Dagital Legal.

Pritom telekomunikačný úrad, dnes Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, sa podľa neho od vstupu Slovenska do EÚ k regulácii cookies, mobilným aplikáciám, technológii SDK a marketingovej analytike „akosi ešte nestihol vyjadriť“.

Formálne teda máme reguláciu cookies aj na Slovensku, podľa expertov však implementovanú nesprávne. Zahraničné dozorné orgány reguláciu cookies začínajú chápať tak, že sa vzťahuje aj na skriptové technológie ako Software Developement Kit (SDK). Advertising ID (AID) sú totiž ukladané aj pomocou technológie SDK, aj pomocou technológie cookies.

Zodpovednosť majú vývojári

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa