Po tri a pol roku súťaženia, námietkových konaní a hĺbkových kontrol sa tender na komplexnú rekonštrukciu železničnej trate z bratislavskej Devínskej Novej Vsi do prihraničných Kútov blíži ku koncu.

Prerušená železničná doprava
Neprehliadnite

Výhybkám na železniciach kraľuje jediný dodávateľ. Zmluvy dostáva bez súťaže

Zákazku za 275 miliónov eur predsa len dostane taliansko-slovenské stavebné konzorcium firiem ICM, Vicenza a Váhostav-SK oligarchu Juraja Širokého. Po záverečnom odobrení zo strany ministerstva dopravy Železnice SR (ŽSR) môžu pristúpiť k podpisu zmluvy so zhotoviteľom.

Súťažná dráma za stámilióny

Do súťaže o lukratívnu zákazku na jednu z najrozsiahlejších železničných modernizácií dekády sa prihlásilo bohaté spektrum záujemcov. ŽSR v čase vyhlásenia súťaže vo februári 2017 predpokladali, že práce na 57-kilometrovom úseku budú stáť 305 miliónov eur bez DPH. Projekt, ktorým sa maximálna traťová rýchlosť zvýši zo súčasných 140 na 200 kilometrov za hodinu, mali pôvodne dokončiť už v roku 2020.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa