To, že je online priestor zaplavený dezinformáciami, nie je žiadna novinka. Pred niekoľkými mesiacmi vyrukoval Brusel s dôkazmi, ktoré potvrdzujú, že Rusko na sociálnych sieťach spustilo dezinformačnú kampaň pred voľbami do europarlamentu. Ruská dezinformačná kampaň mala byť zameraná na zníženie volebnej účasti a taktiež na ovplyvňovanie preferencií voličov v sporných otázkach, akými sú migrácia či náboženské vyznanie.

Na margo týchto zistení v tej dobe Facebook reagoval tvrdením, že jeho boj s dezinformáciami je dlhodobý. Stratégia tejto sociálnej siete má spočívať v propagovaní kvalitnej žurnalistiky a spravodajskej gramotnosti. Tvrdší boj proti politickej reklame nedávno spustila sociálna sieť Twitter. Facebook však zatiaľ neprešiel od slov ku konkrétnym činom a správnosť faktov v politickej reklame sa zatiaľ overovať nechystá, čo zdôvodňuje slobodou slova.

Ruské experimenty v Afrike

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa