Neustále narastajúca sieť predajní s bioproduktmi, rozširovanie sortimentu tohto typu v obchodných reťazcoch či vyhľadávanie trhovísk predovšetkým ľuďmi z veľkých miest sú podľa TNS-SK dôkazom toho, že ekologicky šetrné produkty sú čoraz populárnejšie. Podľa ankety na vzorke tisíc respondentov ich nakupuje 29 percent slovenskej populácie. Častejšie sú to muži a ľudia z miest nad 20-tisíc obyvateľov.
Väčšina, zhruba dve tretiny opýtaných však bioprodukty nenakupuje, a to najmä pre vysokú cenu. Tretina značke bio nedôveruje a pätina nepovažuje biovýrobky za dostatočne kvalitné, prípadne nemá o nich dostatok informácií.
Neprekvapuje, že spomedzi bioproduktov Slováci najčastejšie nakupujú potraviny (86 percent). S výrazným odstupom nasleduje kozmetika (23 percent), produkty pre deti, vitamínové prípravky a drogistický tovar ako pracie prášky či čistiace prostriedky. Bio alternatívu uprednostňujú najmä preto, že ju považujú za zdravú. V poradí ďalším dôvodom je, že biovýrobky sú vyprodukované bez chemických prípravkov a kvalitnejšie než klasické výrobky.
Za bioproduktmi Slováci chodia najčastejšie do supermarketov alebo hypermarketov (61 percent). Viac ako polovica ich vyhľadáva v špecializovaných biopredajniach a takmer tridsať percent na trhoviskách. Tie oslovujú najmä tridsiatnikov, obyvateľov Bratislavského kraja a najväčších miest nad 100-tisíc obyvateľov a ľudí s vysokoškolským vzdelaním. Necelá pätina kupuje bio priamo od producentov a šestnásť percent respondentov objednáva bioprodukty cez internet.

Prieskum o biopotravinách - infografika Zdroj: TNS-SK