Rok 2021 je aj Európskym rokom železníc, iniciovala to Európska komisia (EK). Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR v tejto súvislosti na sociálnej sieti uviedlo, že Slovensko v tomto roku čakajú historické investície do obnovy železničných tratí. Niektoré projekty sa začnú stavať, iné sa podarí otvoriť.

Medzi top projekty železničnej infraštruktúry pre tento rok podľa rezortu dopravy patrí napríklad Devínska Nová Ves - Kúty. Tento rok sa MDV venuje najmä projektovej dokumentácii. Ide o tzv. žltý fidic, teda naprojektuj a postav. Rezort dopravy predpokladaná začiatok stavby koncom roka 2021.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) predstavila v utorok v Žiline prvú elektrickú jednotku Panter z dielne konzorcia českej Škoda Transportation a slovenskej ŽOS Trnava, ktorú zaradila do prevádzky. Na snímke cestujúci počas nástupu do prvej elektrickej jednotky Panter na nástupišti žilinskej železničnej stanice 1. decembra 2020. FOTO TASR - Erika Ďurčová
Neprehliadnite

Železnice od utorka kvôli pandémii dočasne rušia mnoho vlakov, nemá ich kto obsluhovať

Významným projektom v tomto roku bude aj uzol Žilina. „Očakávame postup v prácach, dôležitá bude dohoda medzi mestom Žilina a SAD Žilina, ktorá nám umožní vybudovanie cestného nadjazdu. Investíciu vo výške 323 miliónov eur pokryje nástroj CEF, Operačný program Integrovaná infraštruktúra a štátny rozpočet," priblížilo MDV na sociálnej sieti.

Na prelome mája a júna 2021 plánuje rezort dopravy odovzdanie zmodernizovaného úseku Štrba - Štrbské Pleso. Okrem modernizovanej trate sem má Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nasadiť aj nové jednotky. Dokončenie tunela Milochov a spojazdnenie celého úseku trate Púchov - Považská Bystrica zároveň očakáva MDV v polovici decembra 2021.