Pri debate vo výboroch Európskeho parlamentu, ktorý vymenovanie komisárov schvaľuje, odmietol kritiku, že v odbore dopravy nemá dostatočné skúsenosti.
„V skutočnosti len päť percent pasažierov dostáva peniaze späť,“ povedal M. Šefčovič o problematike práv cestujúcich v leteckej doprave.
Dodal, že v členských štátoch nie sú účinné mechanizmy na vymáhanie odškodnenia. Únijné predpisy pritom stanovujú, že pasažieri musia dostať odškodnenie, ak bol ich let zrušený, prípadne ak má veľké meškanie.
Vypočutie pred Európskym parlamentom médiá pre tvrdé otázky poslancov označujú ako grilovanie. Napríklad europoslanec Peter Lundgren z krajne pravicovej strany Švédski demokrati vyčítal M. Šefčovičovi, že nikdy v doprave nepracoval a že berie závratný plat .
„Hoci je váš životopis impozantný, chýba vám praktická skúsenosť. Je nemožné, aby som sa ja prezentoval svojim voličom ako vhodný kandidát, keď som nepracoval v dopravnom priemysle. Vy pochádzate z akademického sveta a beriete závratný plat v porovnaní s tvrdo pracujúcimi zamestnancami, ktorí musia v ruke otočiť každú korunu, aby prežili do ďalšej výplaty,“ povedal P. Lundgren slovenskému eurokomisárovi.
M. Šefčovič mu na to odpovedal, že už ako študent musel manuálne pracovať. „Vyrastal som v časoch, keď každé leto práca v továrňach bola pre študentov povinná a musel som to isté robiť aj počas štúdií v Rusku, a je to skúsenosť, o ktorú sa s vami môžem raz podeliť,“ odpovedal.
M. Šefčovič na poste eurokomisára nie je nováčikom. V dosluhujúcej Európskej komisii Josého Barrosa má na starosti inštitucionálne vzťahy a administratívu a v rokoch 2009 až 2010 pôsobil ako komisár pre vzdelávanie, kultúru a mládež.