Počet zaregistrovaných nových automobilov v Európe v júni klesol medziročne o 4,4 percenta na 1,25 milióna vozidiel, potvrdili údaje spoločnosti Jato Dynamics.

Zatiaľ čo celkový predaj áut klesol, čínske automobilky naberajú na sile a získavajú rekordný podiel na európskom trhu na úkor tradičných západných značiek. Expandujú a prenikajú na európsky trh, ktorému tradične dominujú európske a americké značky. Pomáhajú im nižšie ceny uprostred prechodu na elektrické vozidlá.

To vyvolalo napätie v obchode medzi Európskou úniou (EÚ) a Čínou vrátane sporu o clá, ktoré Brusel zaviedol na elektromobily vyrobené v Číne pre štedré dotácie od vlády v Pekingu, čo podkopáva európskych výrobcov.

Čínske značky v 1. polroku takmer zdvojnásobili svoj podiel na európskom trhu na 5,1 percenta, čo je tesne nad podielom Mercedes-Benz (5,2 percenta). Registrácie čínskych vozidiel od začiatku roka vzrástli o 91 percent. BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor a Xpeng je päť mien, ktoré stoja za nárastom, pričom samotný výrobca elektrických áut BYD zaznamenal v prvých šiestich mesiacoch tohto roka nárast predaja o 311 percent na 70 500 kusov.

Automobilová skupina Stellantis zaznamenala zase najprudší pokles trhového podielu spomedzi hlavných automobiliek na 15,3 percenta zo 16,7 percenta v predchádzajúcom roku. Druhý najväčší pokles v polročnom období vykázala Tesla, na 1,6 percenta z 2,4 percenta v minulom roku.

Registrácie batériových elektrických vozidiel v prvom polroku prvýkrát prekročili jeden milión kusov a dosiahli 1,19 milióna kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 25 percent a podiel na trhu vo výške 17,4 percenta.

Ďalšie dôležité správy

Renault,Twingo,E-tech,Prototype,(2026),Ev,Car,At,The,Paris
Neprehliadnite

Európske automobilky zrýchľujú. V závode s čínskymi značkami však ťahajú za kratší koniec