Spotrebiteľské združenie Hamburg (Verbraucherzentrale Hamburg) vyhlasuje každý mesiac titul Zavádzajúci obal mesiaca. Víťazov na konci roka nominuje do ankety Zavádzajúci obal roka, v ktorej rozhodujú spotrebitelia v internetovom hlasovaní. Už dnes je jasné, že pampersky budú titul obhajovať. Spotrebiteľské združenie ich vyhlásilo za zavádzajúci obal februára.
Procter & Gamble počet plienok v balení už šiesty krát zredukoval bez toho, aby znížil ich cenu. Z najpredávanejšej veľkosti č. 4 zmizla ďalšia plienka, za necelých 9 rokov ubudlo z tohto balenia spolu až 17 kusov. Vo veľkostiach č. 2 a 3 nájdete po novom o dve plienky menej. Obsah balení veľkostí 4+, 5 a 6 výrobca zredukoval o jednu plienku. V prepočte ide o 6-percentné skryté zvýšenie ceny.
Súvisiaci článok
Ak spočítame celkové množstvo plienok, o ktoré spoločnosť pampersky počas uplynulých rokov zredukovala, dostaneme 15-percentný nárast ceny. Výrobca pritom stihol zredukovať aj iné balenia, napríklad sj tzv. Mega+ Pack.
Podľa prepočtov Spotrebiteľského združenia sa tento trik prejavil v náraste nákladov na starostlivosť dieťa o 500 eur za posledných 9 rokov. Spotreba plienok sa totiž neprispôsobuje ich klesajúcemu počtu v baleniach.
Ak počítame so štyrmi plienkami na deň, jedno dieťa ich spotrebuje za tri roky asi 4400. Kým v roku 2006 to znamenalo spotrebu 94 balení po 47 kusov (pôvodných), v súčasnosti treba 147 balení po 30 kusov. Znamená to nárast o viac ako 50 balení v celkovej hodnote 480 eur (pri priemernej cene 9 eur za jedno balenie).
Spoločnosť zredukovala balenie v situácii, keď cena ropy, ktorá je najdôležitejšou surovinou pri výrobe plienok, minulý rok klesla približne na polovicu. Výrobca argumentuje, že za posledné roky vylepšila produkt Pampers baby-dry tým, že predĺžila schopnosť plienky udržať bábätko „v suchu“. Priznala však, že náklady na investície do vývoja premietla do vyšších cien pampersiek.