Prvý úsek diaľnice D1 Jánovce - Jablonov je od utorka otvorený pre motoristov. Vodiči idúci z Popradu môžu pokračovať po diaľnici od Spišského Štvrtka až po Levoču. Diaľničný úsek je prvým z troch úsekov, ktoré sú naplánované medzi Ružomberkom a Prešovom. Jeho dĺžka je deväť kilometrov a spolu s nadväzujúcim úsekom Jánovce - Jablonov II, ktorý by mali otvoriť v novembri, dokáže ušetriť motoristom 10 minút. Zmluvná cena za výstavbu prvého úseku diaľnice D1 Jánovce – Jablonov bola 59,9 milióna eur. Projekt bol financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Výstavba prvého úseku diaľnice si vyžiadala aj obete. V novembri 2012 sa počas nej zrútil most pri obci Iliašovce, o život vtedy prišli štyria robotníci a jedenásť ľudí sa zranilo. Minister Počiatek dnes povedal, že vyšetrovanie bolo v tomto prípade ukončené, ďalší postup je podľa neho na prokuratúre.
Stavebná firma Váhostav, ktorá úsek stavala s českým partnerom v združení Bögl a Krýsl, k. s., tvrdí, že výstavba bola v konečnom dôsledku stratová. „Na tejto stavbe sa za tento rok vďaka viacerým racionalizačným opatreniam vo vnútri firmy podarilo dosiahnuť vyrovnané hospodárenie. Celkovo je však táto stavba pre Váhostav stratová, predbežne vo výške asi 8 miliónov eur, pričom konečná výška straty bude známa po dopočítaní všetkých prác,“ uviedol hovorca firmy.
Prokurátori v Nitre podali vyše 50 ďalších protestov proti prevodom pozemkov, na ktorých má stavať svoj závod automobilka Jaguar Land Rover. Pozemky kúpila od ľudí spoločnosť Poľnohospodárska pôda ešte skôr, ako sa verejnosť dozvedela o plánovanej investícii Jaguaru v Nitre a ako štát ponúkol za pozemky oveľa vyššie sumy. S prvými piatimi protestmi už prokuratúra uspela, kataster prevody pozemkov zrušil 9. októbra. Prokurátori ich podali podľa hovorcu Krajskej prokuratúry v Nitre „najmä z dôvodov nerešpektovania ustanovení zákona o nadobúdaní poľnohospodárskeho pozemku správnym orgánom v katastrálnom konaní a z dôvodu, že v čase rozhodovania správneho orgánu existovalo k pozemkom zákonné predkupné právo v prospech štátu.“
Súkromný dopravca RegioJet prepravil v prvom polroku tohto roka v Českej republike a na Slovensku spolu takmer 5 miliónov cestujúcich. Žlté vlaky spoločnosti využilo 4,61 milióna a autobusy 330-tisíc ľudí. Ako v utorok informoval RegioJet, v medzinárodných vlakoch z Prahy cez Ostravu a Žilinu do Košíc, resp. Martina a späť za trištvrte roka previezol 2,19 milióna cestujúcich, v regionálnych vlakoch na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno 1,75 milióna a v IC vlakoch z Bratislavy cez Žilinu do Košíc 667-tisíc ľudí. Spomínaných 330-tisíc pasažierov využilo autobusovú linku Banská Bystrica - Nitra - Bratislava. „S takýmto rýchlym nárastom počtu zákazníkov a plánovaným rozšírením našich služieb už teraz reálne pri započítaní autobusových liniek RegioJet očakávame viac ako 7 miliónov cestujúcich,“ povedal majiteľ RegioJet a skupiny Student Agency Radim Jančura.
V prvom polroku tohto roka využívalo na Slovensku na širokopásmové (vysokorýchlostné) pripojenie k internetu nové mobilné siete LTE približne 277,6-tisíc používateľov. Vyplýva to z údajov, ktoré mobilní operátori O2 Slovakia, Orange Slovensko, Slovak Telekom a SWAN poskytli Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ). Ako uviedol hovorca RÚ Roman Vavro, až 72 % z nich tvorili bytoví, a teda nefiremní zákazníci. V sledovanom období užívatelia preniesli prostredníctvom LTE 978 terabajtov dát.
Letisko Košice vybavilo za deväť mesiacov tohto roka spolu 328 434 cestujúcich. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka je to nárast o 10 %. Počet leteckých pohybov, teda vzletov a pristátí, dosiahol 6 473 a tiež sa zvýšil o desatinu. Tohtoročná letná sezóna bola pre košické letisko druhá najúspešnejšia v jeho histórii hneď po vlaňajšej. Druhé najväčšie domáce letisko vybavilo na charterových letoch počas štyroch mesiacov od júna do septembra spolu 112 872 cestujúcich, čo je medziročne menej o 6 percent, respektíve o 7 084 ľudí. Hlavnou príčinou tohto poklesu boli júnové tragické udalosti v Tunisku.
Prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry (ÚŠP) podal v pondelok na Špecializovaný trestný súd obžalobu pre pokus pokračovacieho obzvlášť závažného zločinu subvenčného podvodu vo výške 1,5 milióna eur. Obvinený V. K. ako štatutárny orgán spoločnosti HrKo Holding, a.s. a družstva Smaragd na základe fiktívnych dokladov vytvoril podmienky na uzavretie zmlúv o poskytnutí nenávratného finančného príspevku s Pôdohospodárskou platobnou agentúrou (PPA).
Dostavba tretieho a štvrtého bloku Atómovej elektrárne Mochovce (EMO) má znova mierne meškanie. Ako uviedla predsedníčka Úradu jadrového dozoru SR (ÚJD) Marta Žiaková, dostavba mochoveckých blokov nepokračuje tempom, ktoré by zaručovalo optimálne spájanie systémov a ich postupné skúšanie. Podľa rezortu hospodárstva sa z pohľadu plnenia stanovených termínov v prípade tretieho bloku javí ako kritické naťahovanie káblových zväzkov (ide približne o 1 600 kilometrov káblov) a kontrola kvality niektorých dodávateľských prác.
Maďarská centrálna banka podľa očakávania v utorok ponechala monetárnu politiku nezmenenú. Hlavná úroková sadzba tak ostala na rekordnom minime 1,35 %. To je v súlade s prísľubom maďarskej centrálnej banky, že v dohľadnej budúcnosti ponechá úrokové sadzby rekordne nízko, aby podporila spomaľujúcu ekonomiku.
Export hodiniek zo Švajčiarska v treťom kvartáli klesol najvýraznejšie od roku 2009, keďže oslabenie predaja v Hongkongu a Číne sa v septembri rozšírilo aj na iné ázijské trhy. Export hodiniek sa v treťom štvrťroku prepadol o 8,5 %. Predaj švajčiarskych hodiniek v Ázii v septembri sa znížil o 12,7 %. V septembri Švajčiarsko exportovalo hodinky za 1,814 mld. švajčiarskych frankov (CHF). Analytici predpokladali, že hodnota vývozu hodiniek dosiahne dvakrát až trikrát vyššiu úroveň.
Energetická firma RWE Polska, ktoré je súčasťou nemeckej energetickej skupiny RWE, dokončila výstavbu veterných parkov v Poľsku s kapacitou 45 megawattov (MW). Celková kapacita spoločnosti v krajine tak stúpla na približne 240 MW. Veterné parky Opalenica a Nowy Staw zvýšili počet pobrežných veterných parkov firmy RWE Polska na osem. Výrobe elektrickej energie v Poľsku stále dominuje uhlie a 90 % elektriny v krajine produkujú elektrárne používajúce ako palivo uhlie. Celková inštalovaná kapacita poľských elektrární v závere roka 2014 bola 38 gigawattov (GW), pričom kapacita veterných parkov bola na úrovni 3,8 GW. Optimizmus výrobcov elektriny z obnoviteľných zdrojov v krajine podľa RWE zvyšuje nová schéma aukcií, ktorá sa má začať v budúcom roku a nahradí terajší program subvencií prostredníctvom takzvaných zelených certifikátov.