Nie je nič nebezpečnejšie ako úspech včerajška. Túto vetu má generálny riaditeľ softvérového giganta Workday Carl Eschenbach vždy na pamäti. Považuje ju za základné pravidlo prežitia v biznise.
„Je to jednoduché. Úspechy z minulosti môžu spôsobiť, že sa prestanete hýbať dopredu,“ povedal pre Fortune. C. Eschenbach začal kariéru v roku 1987 ako systémový inžinier v malej technologickej firme. Neskôr sa stal výkonným riaditeľom pre globálne účty v Delli, partnerom v Sequoia Capital a členom predstavenstva v spoločnostiach ako Snowflake či Zoom.
Počas štrnásťročného pôsobenia vo VMware pomohol firme vyrásť z 200 zamestnancov na viac ako 20-tisíc a zvýšil tržby z 30 miliónov dolárov na sedem miliárd. Neustále zdôrazňuje, že v biznise nie je priestor na nostalgické spomínanie.

Warren Buffett radí, ako sa stať milionárom do tridsiatky. Tvrdá práca je základ, no nestačí
„Úspech je výsledok integrity, vytrvalosti a nasadenia. Nie je to niečo, čo môžete považovať za trvalé,“ hovorí. „Minulosť vás môže niečo naučiť, ale žiť treba v budúcnosti – a najmä pracovať pre vlastných zamestnancov a zákazníkov.“ Eschenbachovo nastavenie prináša výsledky aj vo Workday. Za prvý rok vo funkcii CEO zvýšila spoločnosť tržby o 1,9 miliardy dolárov, čo predstavuje medziročný rast o 17 percent.
Podobne uvažuje aj bývalý šéf Amazonu Jeff Bezos. V časoch, keď sa Amazon stal jednou z najhodnotnejších firiem sveta, žiadal od zamestnancov neustálu bdelosť. „Chcem, aby sa každé ráno prebúdzali spotení a vystrašení,“ vyhlásil. Namiesto sústredenia sa na konkurenciu im pripomínal, že jediný, kto im posiela peniaze, je zákazník.
Ďalšie dôležité správy
