Nie je nič nebezpečnejšie ako úspech včerajška. Túto vetu má generálny riaditeľ softvérového giganta Workday Carl Eschenbach vždy na pamäti. Považuje ju za základné pravidlo prežitia v biznise.

„Je to jednoduché. Úspechy z minulosti môžu spôsobiť, že sa prestanete hýbať dopredu,“ povedal pre Fortune. C. Eschenbach začal kariéru v roku 1987 ako systémový inžinier v malej technologickej firme. Neskôr sa stal výkonným riaditeľom pre globálne účty v Delli, partnerom v Sequoia Capital a členom predstavenstva v spoločnostiach ako Snowflake či Zoom.

Počas štrnásťročného pôsobenia vo VMware pomohol firme vyrásť z 200 zamestnancov na viac ako 20-tisíc a zvýšil tržby z 30 miliónov dolárov na sedem miliárd. Neustále zdôrazňuje, že v biznise nie je priestor na nostalgické spomínanie.

Investor Warren Buffett talks with CNBC's Becky Quick, at PurposeBuilt2017, a national conference sponsored by the Purpose Built Communities group that Buffett supports, in Omaha, Neb., Tuesday, Oct. 3, 2017, Buffett discussed what philanthropy can do to help fight poverty. (AP Photo/Nati Harnik, Pool)
Neprehliadnite

Warren Buffett radí, ako sa stať milionárom do tridsiatky. Tvrdá práca je základ, no nestačí

„Úspech je výsledok integrity, vytrvalosti a nasadenia. Nie je to niečo, čo môžete považovať za trvalé,“ hovorí. „Minulosť vás môže niečo naučiť, ale žiť treba v budúcnosti – a najmä pracovať pre vlastných zamestnancov a zákazníkov.“ Eschenbachovo nastavenie prináša výsledky aj vo Workday. Za prvý rok vo funkcii CEO zvýšila spoločnosť tržby o 1,9 miliardy dolárov, čo predstavuje medziročný rast o 17 percent.

Podobne uvažuje aj bývalý šéf Amazonu Jeff Bezos. V časoch, keď sa Amazon stal jednou z najhodnotnejších firiem sveta, žiadal od zamestnancov neustálu bdelosť. „Chcem, aby sa každé ráno prebúdzali spotení a vystrašení,“ vyhlásil. Namiesto sústredenia sa na konkurenciu im pripomínal, že jediný, kto im posiela peniaze, je zákazník.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

Ani výbuch hnevu, ani obrana. Psychologička radí, ako reagovať na narcistické správanie