"Nový letový poriadok na trase odzrkadľuje naše štvorročné skúsenosti i slovenskú ekonomickú realitu,“ povedal v tlačovej správe generálny riaditeľ Danube Wings Ján Rostáš. Dodal, že ako súkromný prepravca nemôžu donekonečna dúfať, že sa kúpyschopnosť či počet potenciálnych pasažierov sa zo dňa na deň skokovo zlepší. Podľa neho niet klientely, ktorá by bola schopná pokryť prevádzku každodenných letov medzi dvoma najväčšími slovenskými mestami.

Od 26. októbra vstúpi do platnosti zimný letový poriadok, ktorý je ešte vo fáze finalizácie a dopravca ho má zverejniť v prvej polovici októbra. Letenky na zimu zatiaľ v predaji nie sú. Predajcovia leteniek nepredpokladajú, že by počet spojení bol väčší ako v zime. Lety medzi Bratislavou a Košicami na rozdiel medzi linkami ČSA do Prahy a Austrianu do Viedne majú nevýhodu, že nemajú možnosť prestupu na linky iných miest.

Predpoklad oživenia dopravy na pravidelných linkách i charteroch v súvislosti s tým, že Košice boli tento rok vyhlásené za Európske hlavné mesto kultúry sa nenaplnili. Tento týždeň začal medzi Košicami a Londýnom lietať maďarský lowcost Wizz Air. Od konca októbra rozšíri spojenie z dvoch na štyri týždenné spiatočné lety.

Danube Wings sa rozhodol zredukovať počet lietadiel zo štyroch na dve. Jedno prebytočné sa už podarilo predať a do konca mesiaca si ho má prebrať nový majiteľ. Spoločnosť sa snaží ponúknuť voľné kapacity v zahraničí. V uplynulých dňoch si jedno prenajala švajčiarska spoločnosť Darwin Airline.