Projekt výstavby diaľnice D1 z Bidoviec po štátnu hranicu s Ukrajinou vstupuje do procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). Zámer bude posudzovať ministerstvo životného prostredia.

Podľa predkladateľa, Národnej diaľničnej spoločnosti, výstavba prispeje k ekonomickému rozvoju regiónu. Vláda označila projekt v novembri za strategickú investíciu.

Výstavba úseku na Zemplíne s dĺžkou 72 kilometrov zahŕňa sedem mimoúrovňových križovatiek, dve odpočívadlá, takmer 30 kilometrov protihlukových stien a mosty s plochou skoro 160 000 štvorcových metrov.

Projekt vychádza z multimodálnej štúdie realizovateľnosti vypracovanej v júni. Zohľadňuje dopravné napojenie oblastí Vranov nad Topľou, Humenné, Snina a Sobrance, čím by sa mala zvýšiť atraktivita tohto úseku pre tranzitnú aj regionálnu dopravu.

Trasa diaľnice vedie cez horský priesmyk Dargov bez tunela, v trase súbežnej s cestou I/19. Prechádza severne od mesta Michalovce a bude križovať cesty I/18, I/19 a II/582. Uvažuje sa aj o vybudovaní ekoduktu pre migráciu zvierat. Navrhovaný variant prechádza aj cez chránené územia Natura 2000: Slanské vrchy a Ondavská rovina.

Nový úsek má zabezpečiť kvalitné a rýchle spojenie východného Slovenska v smere západ - východ a zmierniť dopravné zaťaženie dotknutých obcí v okresoch Michalovce, Košice-okolie, Sobrance a Trebišov.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Obyvatelia južného Slovenska blokovali nákladnú dopravu