To si myslia v spoločnosti Coca-Cola, ktorej sa tiež v tomto roku ekonomický dopad krízy nevyhol, ale namiesto škrtania plánovaných CSR aktivít, začala ešte viac pomáhať tam, kde je to potrebné.
#DarujmeSa
Tohtoročné Vianoce sa rozhodla Coca-Cola prežiť v znamení pomoci. V duchu hesla #DarujmeSa budú tohtoročné Vianoce jedinečné v spojení s charitatívnym projektom pre Slovenský Červený kríž. Spoločnosť dala vyrobiť tri milióny etikiet s QR kódom na pomoc tejto organizácii na Slovensku aj v Česku. „Coca-Cola odjakživa symbolizuje vzájomnú blízkosť a zdieľanie spoločných zážitkov. Tieto Vianoce asi budú pre mnohých náročné a plné neistoty. Ťažkosti sa netýkajú iba tých, ktorí následkom pandémie COVID-19 ochoreli, ale aj tých, ktorí sa o nich s vypätím síl starajú. Preto aj cez Vianoce spoločne podporíme Slovenský a Český Červený kríž,“ hovorí Veronika Němcová, riaditeľka verejných vzťahov, komunikácie a udržateľnosti v spoločnosti Coca-Cola ČR a SR.

Poskytnutie daru je veľmi jednoduché. „Vo svojom smartfóne stačí otvoriť mobilné bankovníctvo a kamerou telefónu naskenovať QR kód umiestnený na etiketách nápojov Coca-Cola, ktorý vás privedie priamo na bankovú platbu Červenému krížu,“ dopĺňa Veronika Němcová. Od začiatku pandémie pomáha tiež nadácia The Coca-Cola Foundation. Komunitám po celom svete ponúkla pomoc v celkovej hodnote viac ako 113 miliárd EUR. Slovenskému Červenému krížu tento rok Coca-Cola pomohla čiastkou cez 200 tisíc euro.
Na pomoc Červenému krížu, ale tiež pre radosť v čase adventu usporiadala Coca-Cola aj špeciálny vianočný koncert Ewy Farnej s názvom Vianoce sú tu, ktorý v druhú adventnú sobotu prebehol online a pre všetkých divákov zadarmo. Hlavná myšlienka koncertu bola jasná: Tento rok na Vianoce darujme to, čo je naozaj dôležité a pomáhajme tým, ktorí to najviac potrebujú.

WORLD WITHOUT WASTE – SVET BEZ ODPADU
Covid19 ale nie je jedinou problematikou, ktorej sa Coca-Cola intenzívne venuje. Naďalej pokračuje vo svojich dlhodobých aktivitách v rámci zodpovednosti voči životnému prostrediu. V Coca-Cole vedia, že klimatické zmeny sú kritickým globálnym problémom a na zásadné zníženie emisií CO2 je potrebné prijať okamžité kroky naprieč celou priemyselnou výrobou. Firma každým rokom sústavne znižuje svoju uhlíkovú stopu a podľa svojich nových plánov ju chce do roku 2030 znížiť o ďalších 25 % oproti hodnotám z roku 2015, a to v rámci všetkých bottlingových závodov i dodávateľského reťazca.
Do spoločenskej zodpovednosti spadá aj iniciatíva riešiaca problematiku obalových materiálov: World Without Waste/Svet bez odpadu. Coca-Cola sa zaviazala k trom hlavným cieľom: pokračovať v úsilí dosiahnuť 100-percentnú recyklovateľnosť všetkých svojich obalových materiálov globálne do roku 2025; do roku 2030 deväťdesiat percent všetkých svojich obalov triediť či recyklovať a do roku 2030 chce spoločnosť používať fľaše s priemerným obsahom recyklovaného materiálu vo výške 50 percent.
