Štvorprúdová cesta číslo I/51 medzi Trnavou a Nitrou zodpovedá parametrom rýchlostnej komunikácie, preto bude od 1. októbra tohto roka charakterizovaná ako rýchlostná komunikácia.
Rozhodlo o tom Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, ktoré určilo cestu I/51 v úseku od križovatky s diaľnicou D1 v Trnave po križovatku ciest I/51 za štvorprúdovú so stredným deliacim pásom z dôvodu prekročenia prístupných intenzít na dvojpruhovom úseku cesty.
Tento úsek je súčasťou európskej cesty E 571 Trnava–Sereď–Nitra–Zvolen, ktorý prispeje k napojeniu na európsku cestnú sieť, hospodárskemu rozvoju regiónov i rozvoju cestovného ruchu. Novým určením sa zvýši priepustnosť ťahu a zvýši sa bezpečnosť cestnej premávky. Odstráni sa i rozdielnosť v značení, keď v Nitrianskom kraji bola cesta charakterizovaná ako rýchlostná komunikácia s povolenou 130-kilometrovou rýchlosťou, kým v Trnavskom kraji bola tá istá cesta cestou 1. triedy s maximálnou 90-kilometrovou povolenou rýchlosťou.
Pre vodičov rozhodnutie ministerstva znamená, že od 1. októbra tohto roka sa na jazdu na uvedenom úseku cesty I/51 vzťahujú ustanovenia paragrafu 33 Zákona č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách. Na uvedenom úseku bude maximálna povolená rýchlosť 130 km/h a cestu môžu využívať len motorové vozidlá a jazdné súpravy, ktorých najvyššia povolená rýchlosť nie je nižšia ako 50 km/h. Komunikáciu teda nemôžu využívať cyklisti, rôzne poľnohospodárske či samochodné stroje.
Vodič smie s motorovým vozidlom na komunikáciu vchádzať a z nej vychádzať len na miestach na to určených. Na ceste je zakázané s motorovým vozidlom sa otáčať, cúvať, vchádzať na stredný deliaci pás, vrátane miest, kde je pás prerušený. Na úseku je zakázané zastavenie a státie na inom mieste, než na mieste označenom ako parkovisko, pri núdzovom státí musí vozidlo stáť na krajnici. Vlečenie iného motorového vozidla je dovolené na uvedenom úseku len vtedy, ak je to nevyhnutné na jeho odstránenie z komunikácie, pričom vozidlo sa smie vliecť len k najbližšiemu výjazdu z komunikácie.