Keďže sa zapájajú do mnohých súťaží a často sú v nich najlacnejší, TREND podrobne skúmal ich pozadie, ako aj vývoj vo veľkých štátnych tendroch. Svoje motivácie J. Miček vysvetľoval aj v rozhovore pre TREND.sk.

Teraz bude konkrétne reč o pripravovanej modernizácii dúbravsko-karloveskej električkovej trate v Bratislave. Jej odhadovaná hodnota je 55,9 milióna eur bez DPH. V tendri súťažila firma CEDIS, ktorú J. Miček vedie. V tomto prípade jeho partnermi v konzorciu neboli tradiční kazašsko-talianski spolupracovníci, ale firmy OHL ŽS Slovakia a PSJ Hydrotranzit – líder združenia.

Mesto Bratislava ich však zo súťaže vylúčilo. Dôvodom boli aj pochybnosti, či majú dostatočné strojové vybavenie. Pri štátnych zákazkách je bežné požadovať, aby mali uchádzači svoje vlastné alebo aspoň požičané stroje. Je to ochrana pred špekulantmi, ktorí povyhrávajú súťaže, nemajú ľudí ani stroje a napokon všetko posunú na subdodávateľov.

Existuje tu preto vyššie riziko, že stavbu nedokončia za dohodnutú sumu. V aktuálnom období to platí dvojnásobne, lebo 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa