Napriek tomu, že v minulom roku automobilový priemysel z každej strany skúšala koronakríza, rozbehnutý prechod na elektromobilitu zastaviť nedokázala. Automobilkám bolo zrejmé, že ak chcú v nasledujúcich rokoch uspieť, musia uviesť svoje novinky na trhy čím skôr.

Masívne investície do e-mobility, dizajnu a vývoja nových technológií musia transformovať na zisky. Najviac sa to darilo dvom automobilovým skupinám – americkej technologickej spoločnosti Tesla a skúsenému koncernu Volkswagen.

Jozef Kabáň
Neprehliadnite

Dizajnér Kabaň: Odísť z Rolls Royce bolo ťažké, ale správne rozhodnutie

Obe skupiny dokázali počas roka predstaviť alebo začať vyrábať viaceré elektrické modely. Kým Tesla cielila s Modelom Y na širšiu klientelu, Volkswagen vytváral celé nové portfólio pre svoju elektrickú budúcnosť. V rámci koncernu napredovali viaceré jeho značky, okrem iných Škoda, ktorá si dokonca vytvorila vlastný segment.

Zmeny prídu postupne

Kým Tesla od začiatku ťaží viac-menej z jednotného a overeného dizajnu vozidiel, Volkswagen sa rozhodol dať vozidlám novú podobu. Touto gigantickou úlohou poveril overeného dizajnéra Slováka Jozefa Kabaňa.

„Aj mňa Volkswagen ohromil tým, ako rýchlo sa dokázal pretvoriť a prispôsobiť sa novému trendu v elektrickej mobilite. Dnes som šťastný, že som súčasťou tejto zmeny a môžem sa na nej podieľať,“ hovorí v rozhovore pre TREND J. Kabaň.

Slovenský dizajnér Jozef Kabaň je novým šéfdizajnérom značky Volkswagen
Zdroj: Viktor Jordan
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň je novým šéfdizajnérom značky Volkswagen

Ako dodáva, pri elektrických novinkách už nejde len o pohon. Ide o hľadanie nových možností v dizajne, nových proporcií a najmä materiálov. „To všetko má za následok množstvo zmien, ktoré robíme. V prvom rade chceme uviesť mobilitu do novej éry, a to v súlade so životným prostredím a spoločnosťou,“ tvrdí dizajnér.

Aj preto podľa neho navrhovanie dizajnu nového auta trvá tri až štyri roky. „Je zrejmé, že chvíľu potrvá, kým sa zmeny, na ktorých pracujeme, prejavia,“ naznačuje.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa