Zoznamovacie aplikácie sa snažia preniesť používateľov z digitálneho priestoru do reality. Reagujú tak na rastúci jav tzv. „dating fatigue“, teda únavu z digitálneho randenia, ktorá sa najvýraznejšie prejavuje u generácie Z.
Tinder nedávno predstavil funkciu „double dates“, kde sa stretávajú páry s kamarátmi. Inšpiroval sa tak novými platformami ako Doubble a Fourplay. Cieľom je vytvárať menej stresujúce a autentickejšie prostredie na zoznámenie, uvádza Financial Times.
Aplikácia Breeze ide ešte ďalej – vôbec neumožňuje chatovanie. Používateľ si jednoducho vyberie miesto a čas stretnutia. Počet mesačne aktívnych používateľov Breeze sa za posledných 12 mesiacov zdvojnásobil na viac ako 200-tisíc.

Kam cestovať po Európe. Desať chladných oáz pre ľudí, ktorí neznesú horúčavy
Tieto zmeny prichádzajú v čase, keď veľkí hráči ako Match Group (vlastník Hinge), Bumble a Grindr čelia stagnácii po pandémii. Spoločnosti sa preto snažia získať si najmladších používateľov novými funkciami a dôrazom na bezpečnosť a personalizáciu.
„Generácia Z redefinuje, čo znamená randiť,“ uviedol výkonný riaditeľ Match Group Spencer Rascoff. „Či už ide o spoločné rande s priateľmi, alebo o nové bezpečnostné prvky, sústredíme sa na autentickejšie a menej stresujúce spôsoby, ako ľudí spojiť.“
Zoznamovacie firmy preto spúšťajú aj produkty zamerané na hľadanie priateľov, testujú AI nástroje na generovanie otváracích správ a posilňujú ochranu používateľov. Grindr plánuje do roku 2027 nasadiť AI „krídlo“ – asistenta, ktorý na základe minulých konverzácií predbežne vyhodnotí vhodnosť kontaktu.
Ďalšie dôležité správy
