Viac ako 43 percent online nákupov si slovenskí zákazníci objednávajú ako dobierku, potvrdila spoločnosť Shoptet, ktorá zabezpečuje fungovanie viac ako 7 600 slovenských e-shopov. Zákazníci obľubujú dobierku z dôvodu opatrnosti a taktiež im vyhovuje neskoršia platba za tovar.

„Platba na dobierku je slovenským špecifikom a zdá sa, že tak skoro z nášho online sveta nezmizne. Počet takto objednaných nákupov totiž počas posledných rokov ostáva približne rovnaký. A to napriek tomu, že kupujúci si často musia za túto možnosť zaplatiť extra poplatok približne od 0,50 do jedného eura,“ uviedla analytička spoločnosti Mária Auxtová.

Vysvetlila, že z pohľadu zákazníka, ktorý napríklad prvý raz nakupuje v novom obchode, je takáto obozretnosť pochopiteľná. Má podľa nej pocit, že objednávanie je takto bezpečnejšie a za zásielku zaplatí, až keď ju skutočne dostane. Niektorým zákazníkom by mala zároveň vyhovovať aj neskoršia platba za tovar.

„Pre majiteľov e-shopov ide o najhoršiu možnosť, keďže posielajú tovar bez toho, aby mali zaplatené. Môže sa stať, že zákazník si zásielku nepreberie a náklady na balné a poštovné predstavujú pre obchod čistú stratu,“ upozornila Auxtová.

Spoločnosť doplnila, že v susednom Česku je dobierka takisto historicky zaužívaná, no jej počet je nižší. Vlani bol na úrovni 31,6 percenta, čo je približne o 12 percent menej objednávok ako na Slovensku.

Ďalšie dôležité správy

Chiangmai,,Thailand,-,August,2024,Temu,App,Icon,On,The
Neprehliadnite

Rast e-commerce pokračuje a zvyšuje dopyt po logistických priestoroch