Nálada nemeckých spotrebiteľov pokračuje v raste, ukázali výsledky štúdie Inštitútu pre prieskum trhu GfK.
Júnový index spotrebiteľskej dôvery dosiahol -19,9 bodu, medzimesačne o 0,9 bodu viac. Výsledok iba tesne zaostal za očakávaniami analytikov, ktorí počítali s rastom na -19,8 bodu.
K rastu prispel zvýšený optimizmus v oblasti príjmových očakávaní. Klesla ale ochota nakupovať a vzrástla ochota šetriť, čo je pre ďalší vývoj nemeckej ekonomiky nepriaznivé.
„Neistota spotrebiteľov zostáva naďalej veľmi vysoká,“ povedal Rudolf Bürkl z inštitútu NIM, poukazujúc najmä na riziko ciel, otrasy na akciových trhoch a fakt, že nemožno vylúčiť tretí rok poklesu nemeckej ekonomiky po sebe. „Vzhľadom na celkovú situáciu sú ľudia naďalej presvedčení, že je lepšie šetriť,“ dodal.
Ďalšie dôležité správy
