Vlna rebrandingu slovenských bánk pokračuje. Druhá najväčšia banka VÚB zmení v tomto roku farby aj logo. Na zeleno sa tiež prefarbia aj jej dcérske spoločnosti.

Dokončovanie fúzie materskej Intesa Sanpaolo z minulého roka a nový biznis plán pre jej spoločnosti tak neobišiel ani VÚB. Najsilnejší taliansky hráč zjednotí pod logom rímskeho akvaduktu všetky svoje súčasti doma aj v zahraničí. Lokálne mená si, podobne ako na Slovensku, väčšinou ponechajú.

Potvrdenie príslušnosti

VÚB nie je jediná banka, ktorá pod vplyvom rozhodnutia z centrály musí zmeniť identitu. V dôsledku fúzie zmizla minulý rok z bankového sektora UniBanka a HVB Bank, zo spojenia vzišla nová značka UniCredit Bank.

VÚB sa prefarbí na zeleno

Corrado Passera predstavuje novú stratégiu značky.

Neskôr nasledovala Ľudová banka, ktorá sa prispôsobila materskej Volksbank aj menom. A tento rok má na slovenskom trhu zaniknúť aj značka ČSOB. Banky odôvodňujú takéto zmeny zväčša klasickými argumentmi: unifikáciou korporátnej značky v materskej skupine a snahami o posilnenie cezhraničného biznisu.

Aktuálny projekt zjednotenia vizuálu bánk Intesa Sanpaolo majú ukončiť do konca tohto roka. Výnimkou je len Albánsko, kde Intesa Sanpaolo ešte musí svoje dve banky sfúzovať.

Slovenská pobočka chce mať tieto nutné zmeny za sebou už v polovici roka. Čaká ju totiž oveľa zložitejší prechod na euro. „Celkové náklady je ešte predčasné vyčísľovať. Dnes si len stanovujeme plán projektu,“ vysvetľuje šéf VÚB Banky Ignacio Jaqoutot. Väčšinu rozpočtu zastreší materská skupina.

VÚB banka mení svoje logo tretíkrát. Keď tak 27621>VÚB bude mať nové logo pred vyše štyrmi rokmi, odhadla jej hovorkyňa cenu celej mediálnej komunikácie zmeny loga na desať až 20 miliónov korún. Ďalšie peniaze mali ísť do podpory konkrétnych produktov, pri ktorých komunikácia nového loga pokračovala.

Aktuálne novinky budú znamenať nielen zazelenanie sa značky, ale i ďalšie upustenie od rozšíreného názvu Všeobecná úverová banka. Pre celú skupinu sa zavedie skratka VÚB.

Lokálne rozhodnutia

Taliani chceli pôvodne zjednotiť všetky svoje banky nielen vizuálne, ale aj spoločným menom Intesa Sanpaolo. No prieskumy verejnej mienky v jednotlivých krajinách ukázali, že dôležitá je tiež lokálna identita. Aj na Slovensku si klienti a neklienti banky vybrali z viacerých možností starý šestnásťročný názov.

Podľa slov I. Jaqoutota tak nebolo ťažké Talianov presvedčiť o zachovaní pôvodného mena banky. „Veď Intesa Sanpaolo má aj na talianskom trhu rôzne názvy spoločností,“ vysvetľuje. Na juhu Talianska vystupuje napríklad lokálna Sanpaolo Banca di Napoli. Každá banka tak udrží svoju identitu a bude pritom jasné, že patrí k skupine, argumentoval pri tohtotýždňovom predstavovaní projektu zmien aj Vittorio Meloni, riaditeľ pre zahraničné vzťahy Intesa Sanpaolo.

Banky pod rovnakým menom Intesa Sanpaolo budú pôsobiť okrem Talianska už len v Rumunsku a Albánsku. Naopak, chorvátska dcéra Privredna banka Zagreb nepreberie od materskej skupiny ani rovnakú zelenú farbu. Zostane odetá v červenej. Je pre ňu tradičná a charakteristická. Chorváti sa boja, že by si historické výhody farby značky mohla prisvojiť konkurenčná UniCredit Group, ktorá používa tiež túto farbu.

Zamierené na rast

Súčasnú zmenu vizuálu značky podnietil vznik Intesy Sanpaolo. Nová spoločnosť je výsledkom minuloročnej talianskej fúzie bánk Banca Intesa a Sanpaolo IMI, ktoré vytvorili najsilnejšiu taliansku banku.

VÚB sa prefarbí na zeleno

Modrá už nie je dobrá, teraz je „in“ zelená.

Už vtedy novovytvorený manažment oznamoval, že cieľom banky je rozvoj v Európe. V súčasnosti má spolu takmer 18 miliónov klientov, z toho 10,5 milióna v Taliansku a zvyšok v zahraničí. „Zameriavame sa na taliansky trh, ale sme rozhodnutí investovať aj v nových európskych krajinách,“ hovorí šéf Intesy Sanpaolo Corrado Passera.

Skupina pôsobí okrem Talianska v strednej a východnej Európe, ako aj na severe Afriky či Blízkom východe. Podľa C. Passeru zostávajú v hľadáčiku skupiny Turecko aj Ukrajina. V oboch krajinách Taliani s akvizíciami v minulosti neuspeli.

Na Slovensku sa má VÚB podľa plánov skupiny v najbližších dvoch rokoch posilniť v retaili a v segmente malého a stredného podnikania. Cieľom je tiež optimalizácia pobočkovej siete a rast lízingoveho biznisu. K tomu prispeje nedávna akvizícia spoločnosti B.O.F. Ani premenovanie tejto dcérskej spoločnosti zatiaľ banka neplánuje. Súčasťou značky bude len označenie príslušnosti ku skupine Intesa Sanpaolo.

Foto - Vlado Benko