Privátne bankovníctvo Tatra banky je dlhodobo lídrom na slovenskom trhu, ktorý spravuje prostriedky viac ako 3 000 klientov v celkovej hodnote vyše 2 miliardy eur. Za tohtoročným výsledkom, ktorý predstavuje medziročný nárast spravovaných aktív o viac ako 230 miliónov eur, môžeme vidieť nadšenie, odhodlanie a dravosť tímu, ktorého hlavou je Marek Neckár. Výnimočné služby tento rok ocenili aj dva renomované magazíny The Banker a Global Finance.
Inováciami trafili klinec po hlavičke
Súčasný svet klientom denno-denne otvára nové možnosti, na ktoré musia vedieť zareagovať aj banky. „So zrýchľujúcim sa tempom chcú klienti vidieť riešenia ihneď. V tomto smere ponúkame napríklad služby ako hlasová biometria či mobilný podpis na rýchlu komunikáciu s bankou,“ uvádza Marek Neckár, riaditeľ privátneho bankovníctva Tatra banky. „Ďalej v mobilnej aplikácii AllExclusive nájdu klienti ponuky zo sveta luxusu prakticky kedykoľvek a kdekoľvek. Súčasťou aplikácie je zaujímavá služba Art consulting, ktorá predstavuje zoznam diel výtvarného umenia zostavený uznávanými odborníkmi. Jednou z hlavných pridaných hodnôt je správa finančných investícií klienta prostredníctvom služby Wealth management,“ dopĺňa Neckár.
Dôležitý je vzťah privátny bankár - klient
Osobný kontakt však aj naďalej tvorí najdôležitejšiu súčasť komunikácie. Klienti privátneho bankovníctva veľmi oceňujú individuálnu starostlivosť 24 hodín denne 7 dní v týždni. Privátny bankár klientovi poskytuje servis vo všetkých oblastiach privátneho bankovníctva, napríklad hľadá ideálne riešenie rozloženia financií, neustále sa stará o vyvážený vzťah medzi výnosom a rizikom, neustále sleduje vývoj trhu, prognózy a vyhliadky, vďaka čomu dokáže príležitosť rýchlo využiť v prospech klienta.
Stress test bol dobrým krokom
Keď trhy rastú, často aj klienti, ktorí sa definujú konzervatívne, majú záujem o nákup rizikových aktív. Následne, ak príde korekcia, veľká časť investorov nechce vstupovať do akciových pozícií, pretože čaká na lepšiu cenu. Tá už mnohokrát nepríde. „My sme práve preto priniesli klientom Stress Test portfólií v marci 2015, keď boli európske akcie na svojich 5-ročných maximách. Test sme zopakovali aj v roku 2016. Snažili sme sa klientom ukázať, aký vplyv by mal prípadný prepad na ich portfóliá, a následne spraviť v týchto portfóliách zmeny. Ukázalo sa to ako veľmi dobrý krok, ktorý bol pozitívne vnímaný a ocenený nielen klientmi,“ uzatvára Marek Neckár.