
Do dôchodku budeme chodiť až v sedemdesiatke. Aspoň tak si to predstavuje Európska komisia. Ak štáty únie nezačnú predlžovať vek odchodu do dôchodku, hrozí, že náklady na výplatu penzií budú príliš veľkou záťažou pre verejné financie jednotlivých krajín. Komisia argumentuje tým, že v dôsledku demografického vývoja sa znižuje počet pracujúcich na jedného dôchodcu. V súčasnosti na dvoch dôchodcov pripadajú piati pracujúci. Aby sa tento pomer zachoval, je potrebné do roku 2040 predĺžiť vek odchodu na dôchodok na 67 rokov a do roku 2060 až na 70 rokov.
Ak by sa už v súčasnosti chodilo do penzie v sedemdesiatke, väčšina ľudí by si ju užila len pár rokov. Muži sa totiž na Slovensku v priemere dožívajú necelých 72 rokov a ženy menej ako 80 rokov. Komisia však tvrdí, že priemerná dĺžka života rastie. Takže v budúcnosti by si dôchodcovia mali užiť o pár rokov dlhší odpočinok.

Investovať v teple sa vyplatí. Svojich klientov sa snaží o tom presvedčiť UniCredit Bank. Do konca augusta im ponúka 30-percentnú zľavu zo vstupných poplatkov, ku ktorej pripočíta ďalšiu zľavu podľa najvyššej dennej teploty na Slovensku. Počas horúcich dní tak môžu investori získať aj viac ako 60-percentnú zľavu.

Nová vláda sa chystá určiť, ktoré zdravotnícke výkony budú hradené zo zdravotného poistenia a za ktoré si naopak budeme doplácať. Odmeňovať chce aj zodpovedných ľudí napríklad poukážkami za vitamíny. Tí nezodpovední si u lekára priplatia. Podľa denníka SME by mali napríklad u lekára doplácať ženy, ktoré nosia tango nohavičky a prechladnú. Rovnako ľudia, ktorí pracujú s počítačom a vďaka tomu sa im zhorší zrak.

Dane i odvody by mali byť nižšie. Podľa prieskumu mienky Centra sociálnych výskumov pri Infostate si to myslí 63 percent Slovákov. Súčasná výška daňového a odvodového zaťaženia by sa nemala meniť podľa 24 percent ľudí a tri percentá opýtaných odpovedalo, že dane a odvody by bolo treba zvýšiť. Hoci väčšina ľudí by rada platilo na daniach a odvodoch menej, takmer polovica respondentov si myslí, že energetické monopoly a finančné inštitúcie by mohli platiť viac.

Podľa rovnakého výskumu si väčšinu ľudí želá zrušenie mincí v hodnote jedného a dvoch centov. Proti sú najmä nezamestnaní, dôchodcovia ale aj obyvatelia bratislavského kraja. Poslanci pritom už o obmedzení používania najmenších mincí rokovali. Návrh, aby sa výsledná suma nákupu zaokrúhľovala na päť centov, však zamietli.

Odškodné by sme už nemali dostávať len ak mešká lietadlo alebo vlak, ale aj pri ceste autobusom. Európska únia navrhuje, aby dopravcovia museli cestujúcim vrátiť štvrtinu cestovného, ak autobus mešká viac ako jednu hodinu. V prípade, že je meškanie dvojhodinové, mali by dostať spať polovicu ceny lístka. Nárok na peniaze budú mať cestujúci len v prípade, ak meškanie zaviní prepravca. Autobusové firmy majú po novom ručiť aj za stratu batožiny až do výšky 1800 eur a v prípade príručnej batožiny do 1300 eur.
Aby mohli nové pravidlá pre autobusovú dopravu začať platiť, musia sa najprv na tom dohodnúť predstavitelia Európskeho parlamentu s členskými krajinami EÚ. Kým europoslanci presadzujú čo najvyššiu zodpovednosť autobusových prepravcov, členské štáty chcú opatrenia zmierniť.

Klienti cestovnej kancelárie Karya Tour, ktorí mali cestovať na dovolenku, sa svojej cesty už nedočkajú. Cestovka, ktorá sa špecializuje na Turecko, včera ohlásila úpadok. V zahraničí má aktuálne 900 klientov, časť z nich by sa mala do nedele vrátiť na Slovensko. Ďalších 5- až 7-tisíc klientov si už pobyty objednalo, no ich zájazd sa už neuskutoční. Dôvodom úpadku cestovky je krach jej tureckého partnera, prostredníctvom ktorého zabezpečovala pobyty.

eTrend Financie majú na Facebooku už takmer 1500 fanúšikov. Ak ste sa k nim ešte nepridali, môžete tak urobiť na tejto stránke. A v prípade, že financiám na eTrende už fandíte, môžete na túto stránku pozvať aj svojich priateľov.
