Do banky rýchlejšie a lacnejšie

First Class produkty a služby pre podnikanie

Elektronické bankovníctvo je v súčasnosti najrýchlejšia a najjednoduchšia cesta do banky. Pre občanov aj pre firmy. Zároveň je to spôsob, ako mať peniaze pod kontrolou lacnejšie. Firemní klienti, ktorí denne potrebujú uskutočniť veľký počet platobných transakcií, a zvlášť im záleží na rýchlosti, s akou sa vykonajú, by bez elektronického bankovníctva už nemohli existovať.

Ako uviedla Zuzana Habalová, manažérka z oddelenia veľkých firemných klientov Slovenskej sporiteľne, v súčasnosti využíva elektronické bankovníctvo v Slovenskej sporiteľni 640 tisíc klientov. Z celkového počtu platobných príkazov doručených banke je 85 % elektronických, u firiem dosahuje ich počet až 96 %. Klienti majú podľa Ľubici Šedivej, manažérky z oddelenia veľkých firemných klientov Slovenskej sporiteľne, na komunikáciu s bankou vytvorené komfortné podmienky zohľadňujúce individuálne potreby používateľov. Jednotlivci, malé a stredné podniky využívajú najmä Internetbanking a Databanking, veľké firmy Homebanking a Multicash. Doposiaľ najmodernejšou službou elektronického bankovníctva je Databanking, ktorý uviedla Slovenská sporiteľňa na trh ako prvá na Slovensku. Je aplikovaný priamo do informačného systému klienta na zautomatizovanie, zjednodušenie a ďalšie zrýchlenie výmeny dát s bankou. Je nadstavbou Internetbankingu určenou zatiaľ najmä pre malé a stredné podniky.

Potom ako Slovenská sporiteľňa prijme požiadavky na bezhotovostný domáci či zahraničný platobný styk, každú transakciu zrealizuje pre klienta najrýchlejším a  najvýhodnejším spôsobom bez toho, aby sám musel rozhodnúť o detailoch. Klienti tiež oceňujú, že všetky prijaté tuzemské aj zahraničné platby z iných bánk Slovenská sporiteľňa pripisuje na účty okamžite po doručení, čo im umožňuje disponovať s týmito prostriedkami ešte v priebehu toho istého dňa.

 „Odosielané štandardné platby v tuzemskom platobnom styku sa pripíšu na účet príjemcu už nasledujúci deň, urgentné ešte v tom istom dni, ako boli banke doručené. Je potrebné len dodržať čas stanovený na doručenie príkazu,“ vysvetľuje Zuzana Habalová  „V zahraničnom platobnom styku sa odosielané štandardné platby v eurách pripíšu na účet banky príjemcu už nasledujúci deň od ich doručenia, v iných menách dva dni od ich doručenia,“ objasňuje Ľubica Šedivá a dodáva: „Odosielané urgentné zahraničné platby vo vybraných menách sa pripíšu na účet banky príjemcu ešte v tom istom dni, v ostatných menách nasledujúci deň. V zahraničnom platobnom styku sa termíny doručenia požiadaviek na uskutočnenie platobných transakcií a zaúčtovania finančných prostriedkov na účet banky príjemcu pre rozdielne meny trocha líšia. Náš ukazovateľ kvality služieb poskytovaných v zahraničnom platobnom styku dosahuje až 99,4 %“.

K ešte vyššej kvalite platobného styku prispeje nový zákon o platobných službách, ktorým sa už koncom tohto roka bude riadiť celý bankový sektor. Klientom by mal zabezpečiť ešte prehľadnejšie a transparentnejšie informácie o platobných službách, odbúrať hranice tuzemského a zahraničného platobného styku, resp. jeho rozšírenie na Európsky hospodársky priestor a zaviesť jednotné postupy a podmienky poskytovania platobného styku v celej Európe. Celkovo to bude mať pozitívny dopad na skrátenie doby od zadania príkazu klientom po pripísanie finančných prostriedkov na účet príjemcu, a aj na poplatky. Vo viacerých oblastiach je na jeho zavedenie Slovenská sporiteľňa dobre pripravená už teraz. Napríklad, všetky platby v eurách už takmer päť rokov spracováva v termínoch, aké bude požadovať nový zákon.

A kam v súčasnosti smeruje elektronické bankovníctvo? „K tomu, aby ďalej rástol podiel bezhotovostných transakcií, zvyšovala sa jeho mobilita a šetrili náklady klientov. Najnovšie sa elektronické bankovníctvo stáva aj komfortným distribučným kanálom na získanie bankových produktov bez toho, aby bolo potrebné prísť do banky,“ podotýka Zuzana Habalová.

Viac informácií o produktoch a službách Slovenskej sporiteľne pre firemných klientov získate na www.slsp.sk.