1. Ich značky sú aj zo Slovenska
Privátne značky, ktoré sú pilierom sortimentu, si necháva vyrábať aj na Slovensku. Napríklad mliečne výrobky Pilos dodávajú mliekarne Rajo či Agro Tami, destiláty Alliance a Bylinovka vyrába východoslovenská firma Stepanow a za značkou papierenského brandu Frotto je SHP Harmanec. Tieto firmy patria zároveň k najväčším exportérom privátnych značiek do zahraničnej siete Lidla.
2. Slovenský manažment má len tri roky
Od vstupu na slovenský trh sedelo centrálne vedenie spolu s českým v Prahe. Slovenská časť sa odčlenila až pred tromi rokmi a etablovala svoju centrálu v Bratislave. Od marca 2011 stojí na čele Lidla na Slovensku prvý domáci generálny riaditeľ Stanislav Čajka.
3. Mladí, ale skúsení
Sieť, ktorá má dnes viac ako stodvadsať predajní, riadi mladý slovenský manažment. Priemerný vek štvorice konateľov je 35 rokov, najstarší má tridsaťsedem. Nie sú to ale žiadni nováčikovia, väčšina robí pre Lidl viac ako desať rokov.
4. Mlčanie zo zvyku
Vôbec prvým verejným vyhlásením Lidla na Slovensku bolo v roku 2004 stanovisko, v ktorom sa ohradil voči šíriacemu sa e-mailu s účtenkou, na ktorej nesedela suma nákupu. Dovtedy zanovito mlčal. Tento „zvyk“ si pestoval aj dlho potom.
5. Sedemdesiat kamiónov denne
Svoje predajne zásobuje z dvoch logistických centier v Nemšovej a Prešove. Denne vypraví zhruba sedemdesiat kamiónov. Za rok najazdia po slovenských cestách dvanásť miliónov kilometrov, čo sa vyrovná približne trom stovkám obehnutí okolo Zeme.
6. Platí viac ako priemer
Zamestnancom dáva zarobiť lepšie než býva zvykom v maloobchode, zhruba pätinu nad priemer. Štatistický úrad uvádza priemernú mzdu v maloobchode (okrem motorových vozidiel) za júl vo výške 586 eur.
7. Voľnosť so služobným autom
Lidl sa rozhodol zainvestovať do vedúcich predajní, aby sa mohli viac venovať manažovaniu a menej operatíve. Bonusom pre každého je služobné auto Škoda Rapid, ktoré môžu používať aj na súkromné účely.
8. Telefón namiesto stretnutí
Nákupcovia Lidla zámerne preferujú neosobný kontakt s dodávateľmi, komunikujú prostredníctvom e-mailov a telefonicky. Pôsobí to okrem iného ako prevencia voči vytvoreniu nadštandardných vzťahov s obchodnými partnermi.
O tom, ako Lidl chytá Slovákov, sa dočítate v novom vydaní týždenníka TREND 39/2014, ktoré je už v predaji na stánkoch, v obchodoch a v digitálnych kioskoch.

TREND 39/2014