Copywriter na voľnej nohe zaujme tých, ktorí chcú byť osobnejší
Práca s autorom textov, ktorý je na voľnej nohe, v drvivej väčšine začína osobným odporúčaním. Niekto z vašich známych si ho skrátka vyskúšal, a fungovalo to. Nielen, ale aj preto, je tzv. freelance copywriter tou osobnejšou voľbou. Má viac času a aj chuti osobnejšie sa vám venovať, pravidelnejšie sa stretávať, spoznávať spôsob a štýl vašej reči a komunikácie, vami preferovaný slovník... Postupom času si vzájomne poviete aj veci, ktoré s prácou nemusia priamo súvisieť, no majú na ňu pozitívny vplyv. Dobrý osobný vzťah sa jednoducho do vzájomnej spolupráce prenesie. Niektorí klienti majú záujem práve o takéto výstupy. Ak chcete kvalitné texty, naozaj šité na vašu mieru, alebo dlhodobú spoluprácu s niekým, kto pozná aj vašu osobnosť, je pre vás copywriter na voľnej nohe ideálnou voľbou. Takýto človek môže mať skúsenosti s viacerými témami, no pravdepodobne si postupom času vyčlenil niekoľko málo oblastí, ktorým sa pravidelne venuje a má v nich prehľad. Aj takáto špecializácia môže byť pre vás ako klienta veľkou výhodou.
Aké to je, keď píše agentúra?
Fantastickou prednosťou agentúry je množstvo textov, ktoré dokáže pripraviť za krátky čas. Tlačová správa, príhovor CEO, interný časopis, webové rozhranie pre privátnych klientov, PR články, newsletter... atď. Jednoducho preto, lebo má viac ľudí, a tí zase množstvo skúseností s klientami z viacerých odborov. Ak jeden copywriter vypadne, zastúpi ho druhý a vy ako klient nepocítite výpadok. Sú spoločnosti, ktoré textov potrebujú naozaj mnoho a takmer denne. Keď som s jedným takým ako freelancer pracovala, už po mesiaci som nielenže nemala chuť napísať ani čiarku, ale ani vidieť informácie, týkajúce sa daného sektora. Netuším, čo by sa stalo, ak by som ochorela, takže som si uvedomila, že existujú limity práce a musím sa ako freelancer naučiť povedať nie. Firma, ktorá potrebuje vyprodukovať veľké množstvo textov do mnohých materiálov má schválený rozpočet, ktorý zabezpečí, že konzistentnosť výstupov neutrpí. V agentúre navyše pracuje viacero copywriterov, ktorí si vzájomným brainstormingom môžu dopomôcť k novým nápadom v prospech výstupov klienta.