Hoci vyrábajú aj čistiace prostriedky, na Slovensku a v Česku poznajú najmä ich značku organickej prírodnej kozmetiky Malinna. Tá oficiálne vstúpila na trh len v závere roka 2017, pričom vlaňajšok ukončila už s tržbami atakujúcimi hranicu 300-tisíc eur. Optimisticky vyzerajú aj prvé štyri mesiace tohto roka, ktorý vo výraznej miere – vzhľadom na charakter produktov – potiahla cez online predaj aj koronakríza. Ku koncu roka by sa tak tržby rodinnej firmy Malinna mali medziročne zdvojnásobiť.

Amrop Jenewein a nebotra
Zdroj: Amrop Jenewein a nebotra
Amrop Jenewein a nebotra

Rodina Stráňavských žila najskôr v Žiline a potom v Banskej Bystrici. Podnikateľské aktivity ich však postupne presunuli inam. Kým dcéra zakladateľa rodinného biznisu Dominika Doniga-Stráňavská riadi z Bratislavy predaj a marketing kozmetiky na Slovensku aj v Česku, jej otec Jaroslav Stráňavský v českej obci Branice, asi 60 kilometrov od Prahy, dohliada na vývoj a výrobu v tamojšej fabrike a zároveň má na starosti spoluprácu s odborníkmi či nákup surovín.

Rozhovor pre ekonomický týždenník Trend so zástupcami spoločností Human Inside a Amrop Jenewein. Na snímke je Erika Matwij (Human Inside) a Igor Šulík (Amrop Jenewein).
Neprehliadnite

Aj rodinné firmy potrebujú lídrov. Akí majú byť? Odpovedajú firemní poradcovia

Čistiace produkty, ktoré v nej popri kozmetike vyrábajú, sú určené nielen pre domácnosti, ale aj pre priemysel. Napríklad v stavebníctve je nimi možné vyčistiť a pripraviť povrchy pred nanotechnologickými či inými nátermi. Túto odnož biznisu ma však z obchodnej stránky na starosti synovec zakladateľa Marek Stráňavský a jeho firma IsoKor, ktorej sa podarilo nájsť odbyt pre čističe v rámci B2B klientely nielen na Slovensku a v Česku, ale aj v Poľsku.

Dopyt urýchlil vznik fabriky

Výroba a výskum produktov najprv prebiehali v malej dielni J. Stráňavského v Tajove neďaleko Banskej Bystrice. Už rok po odštartovaní predaja bol však dopyt po produktoch taký vysoký, že aktuálnou sa stala téma výstavby menšej fabriky, ktorá by odbyt s perspektívou ďalšieho rozšírenia dokázala pokryť na niekoľko rokov. Voľba padla na českú obec Branice. „V Česku som sa stretol s lepšími podnikateľskými podmienkami, s rýchlosťou úradov, ochotou aj korektnosťou,“ vysvetľuje rozhodnutie postaviť fabriku v Česku, ktoré znamenalo, že sa tam do neďalekého Písku spolu s manželkou Evou aj presťahoval.

Otvorenie fabriky, ktorá má rozlohu 240 štvorcových metrov, prebehlo v polovici minulého roka, pričom išlo o investíciu 400-tisíc eur. Polovicu prostriedkov vložil J. Stráňavský, na druhú polovicu si zobral úver. Projekt zaujal aj Českomoravskú záručnú banku, ktorá sa za splatenie úveru zaručila.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa