Hoci vyrábajú aj čistiace prostriedky, na Slovensku a v Česku poznajú najmä ich značku organickej prírodnej kozmetiky Malinna. Tá oficiálne vstúpila na trh len v závere roka 2017, pričom vlaňajšok ukončila už s tržbami atakujúcimi hranicu 300-tisíc eur. Optimisticky vyzerajú aj prvé štyri mesiace tohto roka, ktorý vo výraznej miere – vzhľadom na charakter produktov – potiahla cez online predaj aj koronakríza. Ku koncu roka by sa tak tržby rodinnej firmy Malinna mali medziročne zdvojnásobiť.

Amrop Jenewein a nebotra
Zdroj: Amrop Jenewein a nebotra
Amrop Jenewein a nebotra

Rodina Stráňavských žila najskôr v Žiline a potom v Banskej Bystrici. Podnikateľské aktivity ich však postupne presunuli inam. Kým dcéra zakladateľa rodinného biznisu Dominika Doniga-Stráňavská riadi z Bratislavy predaj a marketing kozmetiky na Slovensku aj v Česku, jej otec Jaroslav Stráňavský v českej obci Branice, asi 60 kilometrov od Prahy, dohliada na vývoj a výrobu v tamojšej fabrike a zároveň má na starosti spoluprácu s odborníkmi či nákup surovín.

Rozhovor pre ekonomický týždenník Trend so zástupcami spoločností Human Inside a Amrop Jenewein. Na snímke je Erika Matwij (Human Inside) a Igor Šulík (Amrop Jenewein).
Neprehliadnite

Aj rodinné firmy potrebujú lídrov. Akí majú byť? Odpovedajú firemní poradcovia

Čistiace produkty, ktoré v nej popri kozmetike vyrábajú, sú určené nielen pre domácnosti, ale aj pre priemysel. Napríklad v stavebníctve je nimi možné vyčistiť a pripraviť povrchy pred nanotechnologickými či inými nátermi. Túto odnož biznisu ma však z obchodnej stránky na starosti synovec zakladateľa Marek Stráňavský a jeho firma IsoKor, ktorej sa podarilo nájsť odbyt pre čističe v rámci B2B klientely nielen na Slovensku a v Česku, ale aj v Poľsku.

Dopyt urýchlil vznik fabriky

Výroba a výskum produktov najprv prebiehali v malej dielni J. Stráňavského v Tajove neďaleko Banskej Bystrice. Už rok po odštartovaní predaja bol však dopyt po produktoch taký vysoký, že aktuálnou sa stala téma výstavby menšej fabriky, ktorá by odbyt s perspektívou ďalšieho rozšírenia dokázala pokryť na niekoľko rokov. Voľba padla na českú obec Branice. „V Česku som sa stretol s lepšími podnikateľskými podmienkami, s rýchlosťou úradov, ochotou aj korektnosťou,“ vysvetľuje rozhodnutie postaviť fabriku v Česku, ktoré znamenalo, že sa tam do neďalekého Písku spolu s manželkou Evou aj presťahoval.

Otvorenie fabriky, ktorá má rozlohu 240 štvorcových metrov, prebehlo v polovici minulého roka, pričom išlo o investíciu 400-tisíc eur. Polovicu prostriedkov vložil J. Stráňavský, na druhú polovicu si zobral úver. Projekt zaujal aj Českomoravskú záručnú banku, ktorá sa za splatenie úveru zaručila.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa