Keď zakladateľ spoločnosti Niké Otto Berger so synom Romanom otvárali dvere prvej kamennej pobočky, netušili, že začínajú písať príbeh firmy, ktorá prinesie vzrušenie z tipovania desaťtisícom športových fanúšikov. Primárnym cieľom podnikania podľa nich nemá byť zisk, ale neustály pokrok a inovácia. A práve vďaka permanentnému určovaniu nových trendov vo svojom segmente sa im darí hájiť miesto lídra slovenského stávkového sveta.

Odborná spolupráca
Zdroj: TREND

Po troch dekádach prakticky nepretržitého rastu dnes aj Niké čelí veľkej výzve. Súčasná kríza je iná než ktorákoľvek pred ňou. Globálna pandémia prakticky zastavila športový život a tým výrazne okresala možnosti tipovania. Už dnes je zrejmé, že dôsledkom budú viaceré zmeny, cieľ sa však podľa Bergerovcov nemení: tipovanie musí ostať v prvom rade zábavou.

Motiváciou bola švédska dráma

Vybrať si z ponuky športových podujatí a staviť si na výsledok bolo na predrevolučnom Slovensku prakticky nemožné. Zažiť adrenalín z tipovania umožňovali len výlety do zahraničia. Vášeň pre stávky objavil za hranicami aj vedec, vysokoškolský pedagóg a špičkový elektrotechnik Otto Berger. Hľadať inšpiráciu za hranicami mu umožnila práca, ale aj láska. V spomienkach na prvé vzrušenie z možnej výhry sa vrátil do obdobia, keď manželku a niekdajšiu krasokorčuliarsku reprezentantku Evu Grožajovú sprevádzal na trénerskom angažmáne v Škandinávii.

„Kým ona učila, mňa známi vo voľnom čase vzali na dostihy do Malmö a tam bola možnosť tipovať,“ rozpráva zakladateľ spoločnosti Niké. „Nemal som o tom ani potuchy a len podľa mien koní som si vybral päť víťazov. Uhádnuť som musel všetkých,“ vysvetľuje.

Nepoznajúc kvality koní na štarte, rozhodol sa vybrať podľa mien. Prvých dvoch z pätice tipovaných víťazov trafil. V tretích dostihoch však stavil na outsidera. „Kým ten kôň dobehne, budeme späť v Štokholme,“ smiali sa skúsenejší priatelia. Podceňovaný kôň však prekvapil a zvíťazil. Otta Bergera šťastie neopustilo ani v štvrtých pretekoch.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa