Film trvá necelú minútu a pozostáva len z jedného záberu. Zaznamenáva príchod lokomotívy a vagónov na stanicu a cestujúcich z Francúzska konca 19. storočia. Traduje sa, že kvôli perspektíve a hlavne dovtedy nevídanej technológii sa niektorí diváci prichádzajúceho vlaku zľakli a utekali z kina. Bratia Antoine a Louis Lumiérovci pritom používali čiernobiely film s veľmi nízkym rozlíšením a rýchlosťou 16 záberov za sekundu. Denis Shiryaev legendárny film preniesol do 21. storočia.

Použil upscaling, teda zväčšovanie rozlíšenia originálneho zdroja v kombinácii so neurálnou sieťou (umelou inteligenciou). Teda v podstate totožná technológia, ktorú používajú dnešní výrobcovia 4K a už aj 8K televízorov ako Samsung, LG alebo Sony. Vďaka tomu sa napríklad na 8K televízore nezobrazuje 4K obsah len v na štvrtine obrazovky, ale na celej ploche. A vďaka prepočítaniu pixelov aj v plnom 8K rozlíšení.

Nové pokročilé systémy upscalignu (zväčšenia rozlíšenia) už používajú aj umelú inteligenciu, ktorá rozpozná každý jeden záber, porovná ho z databázou miliónov podobných záberov a na základe toho dopočíta kde aký kontrast, farbu či jas použiť pri každom pixely tak, aby výsledok bol čo najlepší.

D. Shiryaev musel ísť trochu ďalej, pretože zdrojový signál bol v omnoho nižšej kvalite a tak si musel algoritmus omnoho viac dorátavať a „domýšľať“. Výsledný záber je v 4K a aj rýchlosť sa posunula na 60fps.

Používateľ pod prezývkou DeOldified tento film ešte aj kolorizoval, takže má ešte zaujímavejšiu atmosféru.

Upscaling a úprava (remastering) starších filmov nie je novinka. V prípade Príchodu vlaku do stanice La Ciotat je to však zatiaľ najväčší rozdiel medzi originálnou a výslednou kvalitou videa.

Môže to znamenať, že sa v omnoho vyššej kvalite časom dočkáme aj celovečerných klasík ako Metropolis od Fritza Langa, Upír Nosferatu alebo komédií Charlieho Chaplina. Je otázne, či ale v takomto novom prevedení nestratia so svojej charizmy.