Cestovateľom v súčasnosti nestačí len návšteva nových miest. Trendom sa stáva získavanie autentických zážitkov a poznávanie lokálnej kultúry, pri zachovaní pohodlia a jednoduchosti plánovania cesty.

Uvedomil si to aj český startup Daytrip, ktorý poskytuje zážitkové transfery s miestnymi a po anglicky hovoriacimi vodičmi. Tomuto trendu nasvedčujú aj čísla rozbehnutého startupu. Za vlaňajšok dosiahol obrat skoro 16 miliónov eur.

Ľudia na cestách si zvolia ako najčastejšiu formu dopravy autobus, vlak, prípadne auto z požičovne. Pri hromadnej doprave však cestovateľ naráža na nízku flexibilitu a pri požičaní auta musí vrátiť vozidlo na rovnaké miesto alebo si jednoducho priplatí.

„S Daytripom máte osobného vodiča, ktorý vás vyzdvihne, kde chcete a odvezie až do hotela v inom meste. Či sa cestou zastavíte na hrade, obede či v malom mestečku, je už na vás,“ vysvetľuje princípy fungovania služby spoluzakladateľ a CEO českého startupu Daytrip Tomáš Turek.

Z lokálneho biznisu je globálna platforma. Český startup očaril aj investorov z J&T

Český cestovateľský startup Daytrip Zdroj: Daytrip

Výhodou služby tiež je, že cestovateľ

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa