Nemeckej automobilovej skupine Volkswagen hrozí pokuta viac ako 100 miliónov eur za to, že vo svojej flotile osobných áut vlani nesplnila ciele Európskej únie stanovené pre emisie oxidu uhličitého (CO2). Automobilka znížila emisie svojej flotily v EÚ zhruba o 20 percent na 99,8 gramu na kilometer (g / km). To je však stále 0,5 g / km nad cieľom, oznámila automobilka.

„Tesne sme minuli cieľ pre vozový park za rok 2020, prekazila to pandémia Covidu-19," uviedol generálny riaditeľ Herbert Diess. Dúfa ale, že automobilka cieľ splní tento rok, pretože jej hlavné značky prichádzajú s novými elektrickými modelmi. Podľa hovorcu automobilky nesplnenie cieľa zodpovedá pokute viac ako 100 miliónov eur.

Na archívnej snímke z 19. januára 2017 bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn v Berlíne. Bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn sa postaví pred súd. Winterkorn stál na čele koncernu do roku 2015, keď musel odísť pre emisný škandál. Krajský súd v Braunschweigu v stredu 9. septembra 2020 po niekoľkých oneskoreniach pripustil žalobu na 73-ročného Winterkorna, ktorý je obvinený z podvodu. Zatiaľ nie je jasné, kedy sa súdne konanie začne.
Neprehliadnite

Bývalého šéfa Volkswagenu v kauze manipulácie trhov súdiť nebudú

Európski politici presadili obmedzenie emisií výfukových plynov. Automobilky sa preto pustili do vývoja nízkoemisných technológií, pretože v prípade nesplnenia limitov im hrozí pokuta 95 eur za každý gram CO2 nad limitom za každé predané auto.

Volkswagen obmedzuje ponuku vozidiel so spaľovacím motorom a prestavuje viac tovární na výrobu elektrických vozidiel. Už skôr uviedol, že prísnejšie emisné ciele v únii ho donúti do roku 2030 zvýšiť podiel predaja hybridných a elektrických áut v Európe na 60 percent z predchádzajúceho cieľa stanoveného na 40 percent. Volkswagen v roku 2015 priznal, že podvádzal s emisnými testami pri vozidlách s naftovým motorom. Škandál automobilku stál na pokutách a opravách vozidiel viac ako 30 miliárd eur. Väčšinu zaplatili v USA, uviedla agentúra Reuters.