Ukrajinská štátna železničná spoločnosť Ukrzaliznycja informácie nepotvrdila, ale ani nevyvrátila. Bývalý zástupca ukrajinského ministra pre dopravu Oleksandr Kava uviedol, že spoločnosť za posledný rok zaznamenala pokles železničných spojov do Ruska až o 60 percent. Napriek tomu mala takmer dva milióny cestujúcich.

„Dopravné spojenie je pre Ukrajinu veľmi výhodné, pretože ho zabezpečuje ukrajinská spoločnosť. Cena lístka je až štyrikrát vyššia ako v prípade vnútroštátneho cestovného. A aj napriek tomu, že sa kapacita vlaku nenaplní, spoje do Ruska sú pre Ukrzaliznycju výhodné,“ povedal O. Kava.

V súčasnosti ruské železničné spoločnosti spojenie na Ukrajinu neposkytujú. Po udalostiach v roku 2014 boli nútené počet spojov najskôr výrazne znížiť a následne zrušiť úplne.

Z prípadného prerušenia spojenia štátneho dopravcu tak budú ťažiť súkromní autodopravcovia, ktorí poskytujú dopravu do Ruska z miest na hraniciach. Polepší si aj bieloruská letecká spoločnosť Belavia, ktorá v súčasnosti ponúka lety na trase Kyjev-Minsk-Moskva.

Bieloruské aerolínie spustili dopravu z Ukrajiny do Ruska, keď ukrajinské orgány priame lety na tejto trase v novembri 2015 zakázali. Za minulý rok dopravila Belavia milión ľudí, od začiatku tohto roka sa počet cestujúcich zvýšil až o 30 percent. Spoločnosť preto plánuje kapacitu letov zvýšiť.

Ukrajina už prerušila do Ruska nákladnú železničnú dopravu. Stalo sa tak v rámci nových sankcií, ktoré vláda voči Moskve zaviedla 16. mája. Dopravné spojenie do Ukrajiny tak z donútenia zrušilo viacero ruských nákladných prepravcov.