Nevyužité dve hodiny

9. mája sa skončili seniorské hodiny v potravinách a drogériách. Prospelo to najmä tým predajniam, ktoré ponúkajú drogistický tovar. Podľa slov Martina Krajčoviča, predsedu Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) mali dve hodiny vyhradené seniorom výraznejší dopad na ekonomiku v prvej pandemickej vlne. Nič to však nemení na skutočnosti, že vysoké limitácie na metre štvorcové uberali nákupnej atraktivite aj mimo seniorských hodín. „Obchody počas týchto dvoch hodín boli prázdne, čas na nákup sa nevyužíval. Toto nariadenie zbytočne zvyšovalo koncentráciu ľudí v interiéroch predajní v popoludňajších hodinách pri návrate zákazníkov z práce,“ vysvetľuje M. Krajčovič.

A wind turbine overlooks the E.ON coal-fired power station in Gelsenkirchen, Germany, Monday, Dec. 1, 2014. Sweeping change in the electricity business and the rise of renewable energy are behind German utility E.ON's decision to spin off its conventional power plants — and create two companies that can each focus on what it does best. E.ON CEO Johannes Teyssen said Monday that conventional power generation will remain indispensable but that a
Neprehliadnite

Top udalosti v energetike: V Eurokomisii rastie hlad po zelených zdrojoch

Začiatkom roka, kedy bol lockdown na Slovensku najprísnejší, bol čas od 9.00 do 10.00 hodiny podľa jeho slov využívaný aspoň čiastočne. Druhá seniorská hodina však mala za následok vyprázdnenie predajní a rady obyvateľov do 65 rokov sa tesne pred 11.00 začali zväčšovať. „Úplná blamáž to bola v rámci drogérií. Seniori totiž pri nákupoch dlhodobo uplatňujú stratégiu one-stop shopping, čo znamená, že v rámci potravinových nákupov kupujú aj drogériu. Do špecializovaných predajní nechodia, hovorí prezident SAMO s tým, že dlhodobo upozorňovali kompetentných, že v týchto špecializovaných predajniach nemá zmysel vyhradzovať dve hodiny pre zákazníkov nad 65 rokov. V segmente drogérií išlo počas seniorských hodín o medziročné prepady v tržbách o 80 percent. Dôležité je dodať, že vo všeobecnosti tvorili len 2,5 percenta dennej tržby, čo je v porovnaní so spomínaným prepadom veľmi zanedbateľná čiastka.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa