„Ľudia budú môcť cestovať pohodlnejšie a kultúrnejšie, pretože práve najviac vyťažené a preplnené spoje budú radené tak, aby odviezli viac ľudí. Teší ma, že sa to podarilo zrealizovať v pomerne krátkom čase,“ uviedol minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd).

RegioJet plánuje pridať ďalšie súpravy

Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na tejto trati takmer zdvojnásobil, v minulom roku tam vlak využilo približne 2,7 milióna cestujúcich.

RegioJet informoval, že na spoje, kde pôvodne premávala jedna jednotka, teraz vysiela dve spojené a v špičke tak posilnil svoje vlaky o päťsto miest na sedenie, teda o 12 percent. Do leta plánuje pridať ďalšie dve súpravy a navýšiť tak kapacitu vlakov o tisíc nových miest alebo o 25 percent.

Už začiatkom leta sa má na trať Bratislava – Komárno vrátiť aj poškodená jednotka 643 Talent, ktorá bola po dopravnej nehode v oprave.

Vláda s RegioJetom rokuje

Ministerstvo dopravy ohlásilo, že s RegioJetom naďalej rokuje. Chce dosiahnuť zdvojenie až strojenie kapacity nasadzovaných vlakových súprav.

V súčasnosti na trati z Dunajskej Stredy v smere do Bratislavy premáva 22 vlakov, 12 vlakov smeruje z Komárna do Bratislavy a späť. V smere z hlavného mesta do Dunajskej Stredy je to celkom 25 vlakov (vrátane vlakov do Komárna).

Keďže má trať do Komárna len jednu koľaj a obmedzené možností križovania a predchádzania vlakov, nie je možné zavádzanie ďalších spojov. Riešením môže byť zvyšovanie kapacity súčasných spojov.