Spoločnosť neskôr zavádzanie pri emisných testoch priznala s tým, že po cestách jazdí vo svete okolo 11 miliónov áut s problematickým softvérom, z toho približne 2,4 milióna v Nemecku.

Emisný škandál stál firmu na pokutách, kompenzáciách a úpravách vozidiel doteraz viac než 30 miliárd USD (27,80 miliardy eur), z toho väčšinu financií vyčlenila v rámci dohody v USA.

Čo sa však týka Nemecka, spoločnosť uviedla, že tamojšie zákony sú iné než v USA a nemeckí zákazníci preto nárok na odškodnenie nemajú.

Už vyše roka však v Nemecku môžu spotrebitelia podávať hromadné žaloby. Umožnila to nová legislatíva, ktorá v krajine začala platiť od novembra 2018 a ktorá dáva spotrebiteľským organizáciám možnosť zastupovať spotrebiteľov, ktorí by v obave pred vysokými nákladmi na súdne konanie sami žalobu nepodali.

Súd v Braunschweigu, ktorý už skôr vyzval VW, aby žalobu urovnal, vo štvrtok informoval, že Volkswagen a VZBV prijali jeho návrh obnoviť rokovania s cieľom spor urovnať.

Podľa VZBV by sa rokovania mali začať už čoskoro. Súhlas s rokovaniami potvrdil aj hovorca Volkswagenu, ďalšie informácie však neposkytol.