Zhruba osem kilometrov dlhý úsek by mal byť dokončený za štyri roky. Súčasťou zákazky je aj vybudovanie 2,2 kilometra dlhého tunela, 18 mostov a dvoch diaľničných križovatiek.

Cena za kilometer úseku diaľnice bude jednou z najvyšších na Slovensku. K vyšším nákladom podľa skorších informácií mohla prispieť plánovaná betónová vozovka namiesto obvyklého asfaltového povrchu.

„Dopravné problémy v Prešove nezmiznú zo dňa na deň. Faktom je, že tranzitnú dopravu v smere od Popradu na Košice potrebujeme dostať z mesta,“ uviedol minister dopravy Arpád Érsek.

Konzorcium Združenie D1 Prešov, ktorého súčasťou sú okrem spoločností Eurovia CS a Metrostav aj firmy Eurovia SK, Metrostav Slovakia a stavebná spoločnosť Doprastav, predložilo zo všetkých účastníkov tendra ponuku s najnižšou cenou 356,35 milióna eur. Podľa skoršieho oznámenia ministerstva dopravy vláda s konzorciom následne vyjednala zľavu 15,2 milióna eur.

Spomínaný obchvat Prešova je jedným z mála doteraz nepostavených úsekov diaľnice D1 z Bratislavy cez Žilinu do Košíc. Výstavba doteraz nezačala ani blízko Martina. U tohto úseku diaľnice D1 sa úrady po rokoch vrátili k variante, ktorá počíta s vybudovaním tunelov.

Na vysokú cenu plánovaných ciest pri Prešove skôr upozornili ekonómovia ministerstva financií. Mimovládny inštitút INEKO zase uviedol, že tender na obchvat Prešova krajina vypísala takmer súčasne s ďalšími dvoma súťažami na výstavbu iných úsekov diaľnic, čo mohlo ovplyvniť cenovú ponuku firiem.