Minister Árpád Érsek zrušil liberalizáciu trate medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Stalo sa to presne pred rokom. Malo ísť o štátom dotovanú dopravu, takzvané dopravné služby vo verejnom záujme, kde štát dopláca dopravcovi za to, že vozí deti, študentov a dôchodcov zadarmo alebo za znížené ceny. 

Argumenty pre zrušenie súťaže boli celkom logické. Minister hovoril, že by dopravcovia mali zabezpečovať aj vedľajšie stratové trate, nie iba tie lukratívne. Sľuboval vypísať súťaž následne po zrušení, teda ešte v roku 2017. Nestalo sa tak.

Teraz opäť hovorí o tom, že pripravuje súťaž, len sa ešte musí rozhodnúť, ktoré trate do nej zaradí.

Vyzerá to tak, že minister sa nevie jasne rozhodnúť. Kým teraz hovorí o balíku 35 tratí, ešte v septembri hovoril o tom, že si chce liberalizáciu vyskúšať na jednej trati. Teda akúsi beta verziu liberalizácie, aby vedel, ako to funguje a na základe toho pripravil do súťaže aj ďalšie trate.

Dokonca sa ešte na jeseň pre médiá vyjadroval, že vie, o ktorú trať by malo ísť.

Rušil aj Počiatek

Aby sme boli spravodliví, nie je to iba jeho špecialita. Už jeho predchodca Ján Počiatek 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa