Dve predpoludňajšie hodiny vyhradené špeciálne na nákup pre občanov starších ako 65 rokov boli podľa šéfa Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) Martina Krajčoviča blamážou, ktorá by sa už nemala opakovať. Straty, ktoré v maloobchode spôsobili prázdne obchody, pociťuje najmä segment predaja hygienických potrieb a drogérie. Tam sa na návrh odborníkov a anylytikov z oblasti maloobchodu neprihliadalo.

Tzv. seniorské hodiny boli populárne počas prvej vlny, tento rok ich zaviedli opäť. Vyhláška z dielne Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR vydaná 3. mája 2021 vošla do platnosti o týždeň neskôr a dve dopoludňajšie nákupné hodiny vyhradené pre seniorov, ZŤP a ich sprievod zrušila. Fungovali nepretržite od 15. októbra minulého roka, kedy sa pandemická situácia na Slovensku začala dramaticky zhoršovať.

Je to blamáž

Podľa M. Krajčoviča mali dve hodiny vyhradené seniorom výraznejší dopad na ekonomiku v prvej pandemickej vlne. Nič to však nemení na fakte, že vysoké limitácie na metre štvorcové uberali nákupnej atraktivite aj mimo seniorských hodín.

„Obchody počas týchto dvoch hodín boli prázdne, čas na nákup sa nevyužíval. Toto nariadenie zbytočne zvyšovalo koncentráciu ľudí v interiéroch predajní v popoludňajších hodinách, pri návrate zákazníkov z práce,“ vysvetľuje M. Krajčovič. Začiatkom roka, kedy bol lockdown na Slovensku najprísnejší, bol čas od 9.00 do 10.00 hodiny podľa jeho slov využívaný aspoň čiastočne. Druhá seniorská hodina však mala za následok vyprázdnenie predajní a rady obyvateľov do 65 rokov sa tesne pred 11.00 začali zväčšovať.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa