Takmer 85 percent ponúk na portáli je uvedených v slovenčine. Inzerátov v anglickom jazyku je výrazne menej, tvoria len vyše 10 percent z celkovej ponuky. Takmer ojedinelé sú ponuky v nemeckom jazyku.

V roku 2018 tvorili 0,4 percenta z celkovej ponuky. Počet pracovných príležitostí v cudzích jazykoch je pritom neustále vyšší. Spôsobuje to aj skutočnosť, že na Slovensku je čoraz viac zahraničných zamestnávateľov, ktorí od niektorých zamestnancov nevyžadujú znalosť slovenčiny. Najviac takýchto pracovných ponúk je v hlavnom meste.

„Firmy, ktoré sa snažia získať čo najviac uchádzačov, by však podľa štatistík mali písať pracovné ponuky najmä v slovenčine. V priemere totiž platí, že ak napíšu inzerát v slovenskom jazyku, zareaguje naň viac ľudí. Jedna ponuka práce v domácom jazyku totiž zaujme v priemere takmer 16 ľudí,“ informovala o tom Nikola Richterová z Profesie.

Ak je pracovná ponuka uverejnená v angličtine, počet uchádzačov býva v priemere nižší. Na jeden inzerát v takomto prípade zareaguje zhruba sedem ľudí. Ešte nižšia odozva je na pracovné ponuky, ktoré sú napísané v nemčine. Na takéto ponuky práce zareaguje v priemere necelých šesť uchádzačov.

Uchádzači, ktorí ovládajú angličtinu či nemčinu, môžu s vidinou vyššieho platu skúsiť reagovať na pracovné ponuky napísané v týchto jazykoch. Analýza totiž ukazuje, že by im to mohlo priniesť vyššiu mzdu.

Kým priemerný uvádzaný plat v ponukách v slovenčine v období od mája 2018 do polovice marca 2019 predstavoval 998 eur, inzeráty v cudzom jazyku ponúkali výrazne viac. Ak bola ponuka napísaná v angličtine, išlo zhruba o 45 percent vyššiu mzdu, teda o 1444 eur. V prípade nemeckých ponúk bol dokonca ponúkaný plat vyšší až o 73 percent, teda 1731 eur.