Pandémia nového koronavírusu presunula biznis do on-line priestoru. Sociálne siete na podporu svojho podnikania využíva vyše 40 percent slovenských firiem. Vyplýva to z analýzy Lenky Buchlákovej zo spoločnosti Fin.GO.sk. Slovenskí podnikatelia najčastejšie využívajú sociálne siete na posilnenie značky a propagáciu produktov.

Podľa dát Eurostatu sa za posledných osem rokov počet európskych podnikateľov na sociálnych sieťach zdvojnásobil. Najviac podnikateľov využíva tento typ podpory biznisu na Malte (83 percent), v Dánsku a Holandsku (obe 73 percent), či na Cypre (71 percent).

Pandémia ešte viac urýchlila presun biznisu do on-line priestoru, slovenskí podnikatelia sú však aj tak na chvoste vo využívaní sociálnych sietí v biznise v rámci 27 krajín Európskej únie (EÚ). V rámci V4 sú na tom však o niečo lepšie. Slovenské firmy v tomto kontexte prekonávajú tie české – sociálne siete pri podnikaní využíva 45 percent českých firiem – naopak, Poliaci (35 percent) a Maďari (37 percent) sú na tom horšie.

Jaguar Land Rover v Nitre
Neprehliadnite

Ekonómovia vnímajú stav slovenského hospodárstva pozitívne, prísne opatrenia nie sú potrebné

V Únii využíva sociálne siete 51 percent firiem. ,,Až 86 percent z nich si prostredníctvom sociálnych médií, kam sa zaraďujú okrem sociálnych sietí aj firemné blogy či Youtube videá, buduje imidž firmy," podotkla analytička s tým, že je to takmer dvojnásobok v porovnaní s rokom 2013. Druhým najčastejším dôvodom pre využívanie sociálnych médií je komunikácia navonok (45 percent), najmä z konkurenčného pohľadu. Štvrtina európskych podnikateľov využíva sociálne médiá k získaniu a reagovaniu na zákaznícke podnety, otázky či sťažnosti. Sociálne médiá využíval na hľadanie potenciálnych nových zamestnancov v roku 2013 takmer každý desiaty európsky podnikateľ, vlani už každý štvrtý.

,,Najčastejšie využívajú sociálne médiá európske firmy pôsobiace v turizme, v oblasti sprostredkovania nehnuteľností a v maloobchode," špecifikovala Buchláková s tým, že podobný trend je aj na Slovensku, keďže na propagáciu využíva sociálne médiá 12 percent firiem pôsobiacich v maloobchode, 10 percent firiem v turizme a štyri percentá firiem pôsobiacich v oblasti nehnuteľností. ,,Najviac, až 88 percent firiem práve z oblasti turizmu využíva na propagáciu sociálne siete ako Facebook, Twitter či LinkedIn," doplnila Buchláková.