Minister to vyhlásil v rozhovore pre sobotňajšie vydanie denníka Süddeutsche Zeitung. "Musíme chrániť vonkajšie hranice schengenského priestoru voľného pohybu. Riešenie tohto problému nesmie spočívať v obmedzovaní existujúcich prostriedkov," povedal W. Schäuble.

Pokiaľ nie je možné dodatočné peniaze nájsť v štátnom a ani v únijnom rozpočte, mohli by podľa neho byť zdrojom financií napríklad odvody z každého litra benzínu. Výšku navrhovanej dane nekonkretizoval.

So Schäubleho názorom nesúhlasí napríklad jeho stranícka kolegyňa a podpredsedníčka vládnej Kresťanskodemokratickej únie (CDU) Julia Klöcknerová. Nie je vraj obhájiteľné, aby ľudia odvádzali ďalšie peniaze, keď Nemecko má rekordné daňové príjmy a rozpočtové prebytky.

Proti ďalšej dani z pohonných hmôt sa stavia aj najväčší nemecký autoklub ADAC. "Len preto, že teraz je benzín lacný, nie je žiadny dôvod na zvyšovanie cien," uviedlo združenie.

Nemecko vlani dosiahlo rozpočtový prebytok 12,1 miliárd eur. Ide o dvojnásobok toho, čo vláda očakávala. Náklady na riešenie utečeneckej krízy by tento rok podľa hospodárskeho inštitútu DIW (Deutschen Instituts für Wirtschaftsforschung) mohli dosiahnuť 15 miliárd eur a v roku 2017 až 17 miliárd eur, uviedol nemecký denník Südwest Presse. Len vlani do Nemecka dorazil minimálne milión migrantov. Hovorí sa aj o tom, že ďalších až 300 tisíc utečencov sa v krajine pohybuje bez registrácie.

Sám minister vlani uviedol, že náklady na integráciu a ubytovanie migrantov zaťaží nemecký rozpočet sumou 20 miliárd eur, to predstavuje 0,6 percenta HDP celej spolkovej republiky.