Čínsky a americký trh dopomohli luxusnej talianskej značke Giorgio Armani k medziročnému zvýšeniu predaja v 1. polroku o 34 percent. „Naším cieľom je návrat k úrovni spred pandémie v roku 2022 s konsolidovanými tržbami vo výške viac než dve miliardy eur," cituje agentúra Reuters výkonného riaditeľa Giorgia Armaniho.

Konsolidované čisté tržby vlani medziročne klesli o 25 percent na 1,6 miliardy eur, pričom najväčší prepad zaznamenala značka v prvej polovici minulého roka. Predaj luxusného tovaru vlani prvýkrát výrazne klesol, keď lockdowny spôsobili nútené zatvorenie kamenných predajní a medzinárodný turistický ruch prakticky úplne ustal.

Kabelky
Neprehliadnite

Trh s luxusným tovarom sa z pandémie zotavuje rýchlejšie, než sa čakalo

Milánska spoločnosť nezverejňuje údaje o celkovom polročnom predaji, no uviedla, že doterajší trend naznačuje priaznivejší scenár vývoja ziskov na tento rok. Armani vlani vykázal konsolidovaný čistý zisk 90 miliónov eur a prevádzkovú stratu (EBIT) 29 miliónov eur.

Armani ďalej oznámil výrazné zlepšenie jeho finančnej pozície v 1. polroku, pričom disponuje hotovosťou alebo ekvivalentom hotovosti v hodnote 1,088 miliardy eur. To podľa vyhlásenia firme „poskytuje dostatok finančných zdrojov pre stredno- až dlhodobú stabilitu a rozvoj".

V poslednej dobe sa objavili špekulácie o plánoch na nástupníctvo v spoločnosti, najmä potom, čo 87ročný návrhár uviedol, že by mohol zvážiť spojenie s inou talianskou spoločnosťou. Agentúra Reuters s odvolaním sa na informované zdroje začiatkom tohto mesiaca uviedla, že John Elkann zo zámožnej talianskej rodiny Agnelliových skúma možné spojenie v rámci plánu na vybudovanie luxusného konglomerátu.