Záľuba Slovákov nakupovať online je naďalej vysoká. Deväť z desiatich spotrebiteľov nakupuje na internete v priemere päťkrát až šesťkrát mesačne, čo prevyšuje európsky priemer. Dominantnou platobnou metódou zostáva platobná karta, ktorú preferjú viac ako dve tretiny zákazníkov. Súčasne ale ubúda tých, ktorí manuálne zadávajú číslo karty a rastie záujem o digitálne peňaženky, vyplýva z prieskumu Mastercard.
Rastie aj popularita nákupov cez mobilné aplikácie, ktoré využíva 44 percent ľudí. V medziročnom porovnaní najviac vzrástol počet zákazníkov, ktorí nakupujú online aspoň raz týždenne – z 12 na 31 percent. „Slováci patria v online nakupovaní medzi európskych premiantov. Najviac nakupujú oblečenie, elektroniku a vybavenie do domácnosti. Oceňujú predovšetkým pohodlie, rýchlosť a bezpečnosť, ktoré im tato forma prináša,“ uviedla generálna riaditeľka Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Jana Lvová.
Počet platieb tokenizovanými kartami sa za posledné tri roky viac ako zdvojnásobil. Kým v roku 2022 išlo o 21 percent online platieb, v súčasnosti je to už 49 percent. Rastúca obľuba digitálnych peňaženiek ukazuje na dôraz, ktorý zákazníci kladú na bezpečnosť online nákupov.
Ďalšie dôležité správy
