„Máme dohodu na tom, že rezort dopravy bude redizajnovať takzvaný severný obchvat a môžeme tam rátať so znížením profilov a tým pádom aj následnou úsporou,“ povedal P. Kažimír.

Minister financií tak potvrdil ústup Arpáda Érseka v boji o finálnu víziu obchvatu ustúpil požiadavkám analytického útvar Hodnota za peniaze. Rovnaký scenár v utorkovom komentári načrtol redaktor TRENDu Filip Obradovič

Analytický tím z útvaru Hodnota za peniaze na Ministerstve financií SR tvrdil, že celkové riešenie dopravy v Prešove a okolí by po zmene obchvatu na východný okraj mesta mohlo vyjsť asi o štyristo miliónov eur lacnejšie. Úsporu rozvinul a vysvetlil pre TREND šéf útvaru Hodnota za peniaze Štefan Kišš.

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek v stredu listom informoval prezidenta SR o výsledkoch rokovaní so zhotoviteľom stavby juhozápadného obchvatu Prešova na diaľnici D1, v ktorom zároveň žiada rezort financií o detailný rozpis medializovaného objemu usporených financií pre ich navrhované riešenie situácie v Prešove.

„Dnes (v stredu) som ho listom opäť ubezpečil, že s verejnými financiami nakladám zodpovedne a dôkladne zvažujem všetky kroky a podrobne analyzujem, či sú prostriedky vynaložené efektívne, tak, ako sa vláda zaviazala v projekte Hodnota za peniaze,“ povedal A. Érsek.

Projekt diaľničného obchvatu D1 Prešov, západ - Prešov, juh v dĺžke takmer 8 kilometrov je pripravený na výstavbu aj vzhľadom na možnosť čerpať prostriedky zo štrukturálnych fondov Európskej únie. Plánovanie tohto diaľničného úseku podľa rezortu dopravy podporujú aj najnovšie dopravné prieskumy a analýzy, pričom na jeho prípravu sa už investovalo takmer 50 mil. eur.

„Vzhľadom na doteraz vynaložené investície a aktuálny stav prípravy diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R4 ministerstvo dopravy žiada rezort financií o podrobné zdôvodnenie, ktoré ho viedlo k záverom riešenia dopravy v meste Prešov východným obchvatom,“ uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

Ministerstvo zároveň žiada o detailný rozpis medializovaného objemu usporených financií pre navrhované riešenia vo vzťahu k súčasnému riešeniu v podobe diaľnice D1 a severného obchvatu na rýchlostnej ceste R4, ktoré preferujú ministerstvo dopravy a výstavby, Národná diaľničná spoločnosť, Prešovský samosprávny kraj a mesto Prešov. Súčasné riešenie je podľa rezortu dopravy v súlade s platnými územnými plánmi a má takmer všetky potrebné povolenia.