Verejnú súťaž na rekonštrukciu plavebných komôr vodného diela vyhrala ešte v decembri 2018 česká spoločnosť Metrostav na základe najnižšej cenovej ponuky. Za komplexnú obnovu plavebných komôr si vyúčtuje približne 180 miliónov eur. Výsledná suma tak prevýšila 167-miliónový pôvodný odhad Vodohospodárskej výstavby, ktorá vodné dielo prevádzkuje. Približne 123 miliónov z ceny rekonštrukcie preplatí Európska únia.

Kolos na cestách

Práce na rekonštrukcii sa začali obnovou pravej plavebnej komory, ktorej niekoľko sto-kilové vráta odstránili ešte v júni minulého roka. Tvarovanie, zváranie a lakovanie nového komponentu prebiehalo po dobu niekoľkých mesiacov v oceliarskych dielňach v českých Horních Počernicích. V noci z 15. na 16. apríla previezli jeden z ôsmych dielov obrích vrát po českej diaľnici D1 cez Kolín, Jihlavu a Brno na Slovensko do Gabčíkova.

„Po D1 transportujeme jeden z najľahších dielov vyrobených vrát. Aj tak však váži úctyhodných 28,5 tony a celková hmotnosť súpravy je 42 ton. Diel má dĺžku osemnásť metrov, šírku tri metre a výšku viac ako štyri metre. Pre porovnanie, najťažší diel nových vrát váži 107 ton. Na prepravu tak ťažkých bremien sme museli využiť špeciálne 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa