Stačilo počkať tri sezóny a zmluva s DinoParkom by uplynula. Podľa slov ZOO Bratislava aj primátora Matúša Valla, bola pre Zoologickú záhradu nevýhodná. Od roku 2014 sa totiž jej podmienky zmenili a spoločnosť West Media, ktorá na Slovensku prevádzkuje DinoPark, stratila povinnosť platiť ZOO Bratislava podiel za nájom priestorov, na ktorom dinosaury a ďalšie prevádzky v ich réžii stáli.

Dostávali však menší podiel z celkového vstupného. Namiesto počiatočných 50 percent (mesto dokonca uvádza, že prvé dva roky po sebe získala West Media až 60 percent financií z predaného vstupného ZOO, pozn. redakcie) sa im zisk znížil na 30 percent.

Táto zmluva sa novému vedeniu ZOO Bratislava prestala pozdávať. Preto od nej v marci tohto roku zoologická záhrada odstúpila. Vyzvali spoločnosť West Media, aby dočasne pozastavila expozíciu a uzavrela ju pre verejnosť.

Ponuku od DinoParku Bratislava nevyužila

Prevádzka DinoParku sa na Slovensku nachádza aj v košickej zoologickej záhrade. Tam sú podmienky nastavené inak. Zo strany DinoParku prišla ponuka na mesto Bratislava, aby sa o zmluve s identickými podmienkami aké má košická ZOO s DinoParkom, rokovalo aj v tomto prípade. Z hlavného mesta podľa slov riaditeľa West Media Jiřího Machálka, odpoveď na túto ponuku nedostali. Uviedol to v rozhovore pre Hospodárske noviny pred mesiacom.

J. Machálek hovorí, že zmluvné podmienky košickej a bratislavskej ZOO sú iné preto, lebo boli tvorené v inom čase. V Košiciach je navyše aj vyššie vstupné v prípade, že návštevník chce do vstúpiť aj DinoParku.

Dinopark pri Zoo v Bratislave je zatvorený.
Neprehliadnite

Bratislavská ZOO končí s DinoParkom. Chcú vybudovať novú atrakciu, údajne je to len zásterka

Bratislava mala najhoršie podmienky

Riaditeľ Dinoparku adresoval bratislavskej ZOO otvorený list. Uviedol v ňom pochybenia zo strany ZOO Bratislava, ktoré podľa neho viedli k zlému hospodáreniu, nižšej návštevnosti a z toho prameniacich nižších príjmov. Spravil medziročné porovnania štyroch zoologických záhrad, v ktorých DinoPark prevádzkuje. Bratislavská z nich vzišla najhoršie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa