Meno Richarda Rašiho sa v ítečkárskych združeniach nestretlo so žiadnymi očividnými pozitívnymi reakciami. IT Asociácia Slovenska (ITAS) aj Slovensko.digital oficiálne nechcú jeho personálnu nomináciu komentovať. Dá sa predpokladať, že keby v ňom videli potenciál a perspektívu, stratili by v jeho prospech aspoň pár slov.

Namiesto toho sa obmedzili skôr na neosobné vyjadrenia. „Dôležitá pre nás bola vždy agenda, s ktorou daný nominant prichádza a jeho schopnosť, dôveryhodnosť a ochota venovať sa systémovým zmenám štátneho IT, ako aj jeho predstava, ako ich dosiahnuť,“ uvádza Slovensko.digital.

Obdobne to vidia v ITAS-e. Úlohu úradu vicepremiéra pre informatizáciu vnímajú najmä v tom, aby dokázal odborne a manažérsky riadiť proces informatizácie a smerovať svoje kroky k pozitívnym, viditeľným a užitočným prínosom pre občanov aj podnikateľov: „Práve toto hľadisko je pre nás najdôležitejšie.“

Všeobjímajúce formulácie ítečkárskych združení môžu súvisieť s tým, že hneď od začiatku nechcú dráždiť kľúčového partnera v štátnej exekutíve. Ale aj s tým, že Richard Raši má prakticky nulové skúsenosti s informatizáciou a budovaním e-governmentu, pretože sa počas celej profesijnej kariéry pohyboval najmä v problematike zdravotníctva a od roku 2010 je primátorom Košíc.

Spackaný e-Health

Určité prieniky sa však nájdu. Ako minister zdravotníctva (2008-2010) R. Raši ako jednu zo svojich priorít označil elektronizáciu sektora, eHealth. Za jeho úradovania ministerstvo zrealizovalo kľúčový tender za takmer 40 miliónov eur, ktorý mal položiť základy e-Healthu.

Užšia súťaž, v ktorej uspeli firmy Lynx a Ness (ich ponuka bola jediná), sa však dostala na stôl Úradu pre verejné obstarávanie. A ten na základe kontroly v decembri 2014 rozhodol, že tender prebehol protizákonne, lebo 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa