Ste podnikateľ alebo máte na starosti zákaznícky servis?

Ak áno, určite nám dáte za pravdu, že zákaznícka skúsenosť je jednou z najdôležitejších oblastí vášho podnikania. Nespokojný zákazník dokáže narobiť veľmi veľa škody. Naopak spokojný zákazník, je darom z nebies. Tak isto vedia byť veľkým prekliatím naše milované sezónne nákupy, ako Vianoce, Valentín či Black Friday. Toto všetko dáva zákazníckemu servisu zabrať. Chatboty to však zvládnu ľavou zadnou. Jediné, čo za vás nespravia, je káva s mliekom rovno na váš stôl. :)

Čo hovoria čísla?

53% zákazníckych servisov má v pláne zaradiť chatbotov do komunikácie zákazníckeho oddelenia do konca roku 2020. V roku 2019 sa napríklad predpovedala miera nárastu využívania chatbotov až 139%, táto predpoveď sa naplnila takmer presne.

58% zákazníkov tvrdí, že zmenilo svoj názor na zákaznícky servis vďaka komunikácii s chatbotom, to znamená že predčil ich očakávania. Zákazníci sú ešte stále mierne skeptický, čo sa týka používania chatbotov v bežnej komunikácii. No táto štatistika hovorí jasne, well done chatboty.

46% zákazníkov by skôr uprednostnilo komunikáciu s reálnou osobou namiesto chatbota. Táto štatistika nám dáva množstvo priestoru na zlepšovanie našich chatbotov. Dokázať zákazníkom, že chatbot dokáže plne nahradiť ľudskú silu je veľmi jednoduché. Stačí ho správne naprogramovať a naučiť ho všetko, čo sa bežne vaši zákazníci pýtajú, vložiť doň trochu empatie a ľudskosti a zákazník si ani nevšimne rozdiel.

64% zamestnancov, ktorí na zákazníckom servise používajú chatbotov začalo efektívnejšie využívať svoj čas a mohli sa venovať riešeniu zložitejších a podstatnejších problémov. Spokojný zamestnanec = spokojný klient. Čo viac dodať.

Ilustračné foto.
Zdroj: Chatbotech
Ilustračné foto.

Čerešnička na záver

Používate Alexu či Google home? Súčasné čísla hovoria, že 16% američanov používa na online nakupovanie Alexu či Google home. Najčastejšie ju používajú priamo pri nakupovaní, zisťovaní informácií o produkte či stave objednávky. Trendy pre najbližší rok 2021 však predpovedajú, že sa tieto čísla o máličko zmenia. Ich predpoklad je, že cca 16% klientov bude využívať na nakupovanie chatbotov a cca 15% Alexu. Táto zmena síce nie je veľká, no skúste si predstaviť, aká zmena nastane napríklad do roku 2025. Nechápem sa prekvapiť.

Ak by vás zaujímalo čokoľvek ohľadne chatbotov, neváhajte nám napísať. Ak sa chcete porozprávať s chatbotom, vyskúšajte napríklad nášho Korona bota či Chatbotech bota.