Najväčší rádioteleskop na svet Sky Eye zachytil úzkopásmové elektromagnetické signály, ktoré sa líšia od predchádzajúcich záznamov. Prístroj patrí Číne, ktorá tvrdí, že to mohli byť známky mimozemských civilizácií. Zistenia zverejnili v štátom podporovanom denníku Science and Technology Daily, no neskôr správu a príspevky o objave vymazali. Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Čínsky tím vedcov pod vedením Zhanga Tonjiea z Národného astronomického observatória Čínskej akadémie vied bude objav ďalej skúmať. Nie je jasné, prečo bola správa následne odstránená z webovej stránky Science and Technology Daily, oficiálnych novín čínskeho ministerstva pre vedu a technológiu. Medzitým sa už informácia začala objavovať na sociálnej sieti Weibo a prebrali ju aj iné médiá vrátane štátnych.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa