Spoločný podnik automobiliek Volkswagen a FAW kúpi v Číne od americkej Tesly kredity za zelené autá, obdobu európskych emisných povoleniek, aby splnil tamojšie ekologické štandardy. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvoláva na tri zdroje. Ide o prvý takýto obchod medzi týmito spoločnosťami v Číne. Akcie Volkswagenu si od začiatku roka pripísali okolo 60 percent a podporil ich práve rad oznámení ohľadom stratégie v oblasti elektromobilov.

Na čínskom trhu je ale nemecký koncern stále závislý na tradičných autách so spaľovacím motorom. Čína je najväčším automobilovým trhom sveta a vlani sa tam predalo vyše 25 miliónov áut.
Čína má systém kreditov, ktorými automobilky nabáda k zelenšej budúcnosti. Výrobcovia áut sa o ňu môžu zaslúžiť napríklad zvýšením palivovej účinnosti alebo tým, že vyrobia viac elektrických áut. Dostávajú potom zelené kredity, ktorými môžu vyvážiť záporné kredity udelené kvôli výrobe vozidiel, ktoré viac znečisťujú životné prostredie. Zelené kredity si môžu tiež kúpiť, čo väčšinou robia firmy s rovnakým väčšinovým podielom.

A Volkswagen Golf GTE is charged at a charging station
Neprehliadnite

Volkswagen plánuje do roku 2030 viac ako zdvojnásobiť podiel elektromobilov

Spoločný podnik FAW-Volkswagen vlani predal 2,16 milióna áut. Táto automobilka a ďalší spoločný podnik Volkswagenu s firmou SAIC Motor patrili v roku 2019 k tým výrobcom áut, ktorí generovali najviac negatívnych kreditov, ukazujú dáta čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií. Sedany a športovo-úžitkové autá (SUV), ktoré Volkswagen v Číne v spoločných podnikoch vyrába, sú populárnejší ako ich elektrická autá, napríklad model ID.4 CROZZ či model ID.4 X.

Zatiaľ nie je jasné, koľko zelených kreditov FAW-Volkswagen od Tesly kúpi. Za jeden podľa zdrojov Reuters ponúka 3-tisíc jüanov, čo je vyššia cena než v predchádzajúcich rokoch. Dohoda fakticky znamená, že Volkswagen prispieva svojmu konkurentovi. Volkswagen je najväčším zahraničným výrobcom áut v Číne.

V polovici marca Volkswagen okrem iného oznámil, že tento rok plánuje viac ako zdvojnásobiť odbyt elektromobilov a že do roku 2030 plánuje mať v Európe šesť tovární na výrobu batérií. V Číne sa chystá tento rok predstaviť päť elektrických modelov z rodiny ID.