Unavení z neustálych nákupov a vysokých účtov za potraviny sa Američania snažia obmedziť výdavky. V posledných rokoch naberá na popularite „no buy“ trend, šíriaci sa najmä na sociálnych sieťach ako Instagram a TikTok. Platformy, ktoré kedysi podporovali konzumný spôsob života, sa teraz stali priestorom pre propagáciu stráženia si rozpočtu. Mnohí sa obávajú, že clá zavádzané administratívou Donalda Trumpa ešte viac zdražia základné tovary.
„No buy“ a podobné koncepty sa zakladajú na jednoduchom princípe – ľudia sa na určitý čas, často celý rok, vzdajú nákupu všetkého, čo nie je nevyhnutné. Záujem o „no spend challenges“ dosiahol na Googli historické maximum a medziročne vzrástol o 40 percent, uvádza The Wall Street Journal. Podľa údajov spoločnosti Chime sa minulý rok do tejto výzvy zapojilo 20 percent Američanov.

Trumpovi sa clá vypomstia. Ekonomika USA spadne do recesie, predpovedá profesor z Harvardu
Ide aj o spôsob, ako si v neistom ekonomickom prostredí zachovať aspoň určitú kontrolu nad vlastnými financiami. Hoci ekonomické prognózy signalizujú mierne zlepšenie, inflácia zostáva problémom – v decembri 2024 dosiahla 2,9 percenta, čo je mierny nárast oproti novembrovým 2,7 percenta.
Ceny základných potravín, ako sú vajcia, opäť rastú a Trumpova hrozba zavedenia ciel vytvára ďalší tlak na spotrebiteľov. Podľa prieskumu Gallup až 56 percent Američanov očakáva, že rok 2025 bude ekonomicky náročný. „Ak nemôžem kontrolovať ceny v obchodoch, môžem aspoň kontrolovať, ako míňam peniaze,“ uviedol zamestnanec v obchode s potravinami Donavan Harnage.
Ďalšie dôležité správy
